Új stratégiát sejtet az Alfa Romeo Crosswagon nevű autójának megjelenése. Az Alfa Romeo ugyanis - az eddig a britek, amerikaiak és németek által birtokolt piaci szegmens megcélzásával - a magasabb kategóriába tartozó sportautók terén szállt versenybe.
Az irányváltásra többek között azért is szükség van, mert az olaszok mellett az európai piac is elfordulni látszik a Fiat, a Lancia és az Alfa Romeo által piacra dobott autóktól.
Európán belül a Fiat vállalat piaci részesedése már évek óta visszaesést mutat, 2003-ban pedig a Fiat autóeladási mutatója kilenc százalékkal csökkent az előző évi, már akkor is csalódást okozó eredményéhez képest.
A Fiat Auto új vezérigazgatója, Herbert Demel éppen ezért komoly stílusváltást kell, hogy bevezessen az autómárka háza táján, ha a kulcsfontosságú hazai piacon vissza akarja szerezni vásárlói lojalitását.
Az új stílust jól mutatja a Fiat retro autójának is nevezett tanulmányautó, a Trepiuno, amely a Cinquecento hangulatát idézi meg, vagy a Lancia által piacra dobott elegáns Musa.
A Lancia éves szinten 30 000 autó eladását tervezi, és a magas árkategóriájú MPV-k piacán szeretne nagyot dobni, ahol eddig a német autógyártók foglalták el a vezető pozíciókat - mondta Fabrizio Longo, a Lancia ügyvezető igazgatója.(BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.