Az új tagok építőipara egyértelmű növekedési potenciállal rendelkezik, hiszen ez a piac a tíz országban mindössze öt százaléka a tizenötökének, és az új lakások építése jóval alatta marad a keresletnek - hívja fel a nyugati befektetők figyelmét az ígéretes lehetőségek egyikére a Bipe. A tanácsadó által idézett adatok szerint a jelenlegi tagállamokban évente 43 milliárd eurót költenek ipari létesítmények építésére, míg Lengyel-, Cseh-, Magyarországon és Szlovákiában összesen csak 5,5 milliárd eurót. Az irodaépületek piacán az azonos szám 37, illetve 1,9 milliárd euró. A tanulmány megállapítja, hogy az építőiparban a nyugat-európai cégek pozíciói már most is erősek.
Bár a másik ajánlott területen, az autógyártásban is számottevő az európai vállalatok által Közép-Európában eddig befektetett tőke nagysága, ez a piac a Bipe szerint nagyrészt még érintetlen a tíz új tagállamban. A tanulmány felhívja a figyelmet az autóeladások "extrém ingadozására", hozzátéve, hogy - az építésihez hasonlóan - a gépkocsiszektor kilátásai is jórészt az elérhető fogyasztói hitelektől függ. A pénzügyi piac azonban a térségben szintén ciklikus hatásoknak van kitéve. A közép-európai autógyártás jelentőségére az Eurostat napokban kiadott felmérése is rámutat, amely szerint 2002-ben Csehországban, Szlovéniában és Szlovákiában a gépkocsi volt a legfontosabb exporttermék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.