Májustól az utazás örömének elvesztése címén visszakövetelhetjük az irodától a nyaralás árát, vagy akár annak többszörösét is, ha nem azt kapjuk, amit a prospektusban kínáltak. Mivel az esetek nagy részében az utasnak elég lesz megfogalmaznia kifogását, és az irodának kell bizonyítani vétlenségét, biztosan sok "faksznis" vendég panaszkodik majd a zajos, vagy hideg szállodai szobára, a rossz idegenvezetőre vagy az ételekre, de várható az is, hogy kárkifizetések előbb-utóbb beépülnek majd az árakba is.
Ha az utast nem abban a szállodában helyezik el, amelyiket kiválasztotta, vagy nem a prospektusban szereplő szolgáltatást kapja, választhat: vagy legott hazautazik az idegenforgalmi szolgáltató költségére, vagy elfogadja a felkínált másik helyet, a hozzá tartozó szolgáltatással. Ez utóbbinak az utas szempontjából kell megfelelőnek lennie. Az utasnak indokolnia kell ugyan, ha visszautasítja a másik szállodát, de bizonyítania nem kell, hogy az neki valóban nem jó.
Kártérítés kérhető a zajos vagy éppen hideg szoba vagy a rossz idegenvezető miatta, esetleg akkor, ha elromlik a busz. Az utas részéről elég megfogalmazni a kifogást. Bizonyítékokat ezek cáfolatára mindig az utazási irodának kell hoznia.
"Nagyon sok múlik a prospektuson. Az irodáknak minden lehetséges veszélyforrásra fel kell hívniuk az utas figyelmét. Például ha leírják, hogy kisgyerekeknek ajánlott a tengerben a gumiszandál viselése, akkor utólag nem lehet jogos a panasz, hogy a gyereknek megsérült a lába" - nyilatkozott a Magyar Hírlapnak Zám Tibor, a Best Reisen irodavezetője arról, miként lehet csökkenteni a panaszok számát. Ez persze még mindig nem jelenti azt, hogy az utas nem fog kártérítést követelni, ugyanis a legtöbben nem olvassák el a prospektusokban lévő apróbb-nagyobb betűkkel szedett figyelmeztetéseket, pedig azok néhány katalógusban már több oldalt is megtöltenek.(Magyar Hírlap)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.