Az M5-ös sztrádakapuit hamarosan lebontják, már zajlik a munka tervezése, illetve az engedélyeztetés - tudtuk meg Garai Valériától, az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. szóvivőjétől. Az autópálya 36 kapuját minél előbb szeretnék eltávolítani, hiszen addig a kapuknál óránkénti 40 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. A lebontás pontos idejéről, illetve a költségekről a szóvivő nem tudott részleteket. Mint emlékezetes, az M3-as kapuinak lebontása mintegy egymilliárd forintba került.
Az AKA keresi a kapuk értékesítésének lehetőségeit is. Információink szerint az M3-asról évekkel ezelőtt lebontott és a VPOP tulajdonába került kapukat még mindig az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. egyik mérnökségén raktározzák. Úgy tudjuk, hogy ezért a VPOP bérleti díjat fizet.
Az M5-ös matricásítása a bliccelés csökkenését eredményezte - mondta Nagy Attila, a ÁAK Rt. értékesítési és ellenőrzési igazgatója. Már a március közepi start is jó volt, hiszen a türelmi időben is száz autósból mindössze 16-nak nem volt vignettája. A legutóbbi ellenőrzésnél pedig mindössze 3,2 százalék volt a bliccelők aránya. Az országos átlag négy százalék. Emlékezetes: amikor 2003-ban az M7-es került be a matricarendszerbe, 20 százalékos volt a matrica nélküli kocsik aránya.
Nagy Attila elmondta, hogy az év első négy hónapjában a tervezettnél hét százalékkal több matricát adtak el. Árbevételben nem állnak ilyen jól, de hozzák a tervet. Az eltérést az okozza, hogy nagyon kedvelt a négynapos matrica. Tavaly december 1-jei bevezetésétől április végéig 1,668 millió fogyott, ami 33 százalékkal haladja meg a tervezettet.
A négynapos matrica népszerűségének legnagyobb vesztese a tíznapos, amiből április végéig csak a tervezett mennyiség 65 százaléka fogyott. A 31 napos vignetta 89 százalékon áll. Az évesből azonban szintén a tervezettnél többet (118 százalékot) adtak el. Ebben a szakember szerint az M5-ös sokat segített, hiszen márciusban, áprilisban le szokott csengeni az éves matricák vétele, de ez most kitolódott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.