BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekvő bizalom

A két évvel ezelőtti parlamenti választások óta először nőtt a fogyasztói bizalom, amiben fő szerepet játszott hazánk Európai Unióhoz való csatlakozása - kommentálta a Közgáz-GfK fogyasztói bizalmi index első negyedéves értékét Kozák Ákos, a GfK Hungária kutatóintézet igazgatója. Az "EU-fória" különösen az ország gazdasági helyzetének az elkövetkező öt éven belül várt fejlődését befolyásolta kedvezően, de az öszszetett mutató másik komponense, a háztartások jelenlegi és várt helyzetére vonatkozó részindex is javult. Emellett nőtt az emberek tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandósága is.

A fogyasztói bizalmat mérő index értéke a 2003. decemberi 146 után 172 százalék lett az év első negyedében, ami egyben a mutató közel nyolcéves történetének legnagyobb relatív változása. Érdekesség, hogy az index mostani emelkedése viszonylag későn, a választások után közel két évvel következett be - emelte ki Berács József, a felmérést elindító BKÁE marketingtanszékének tanára.

A felmérés szerint ez év márciusában a lakosok egynyolcada gondolta úgy, jobban él mint egy évvel korábban, négyötöde nem látott változást e tekintetben, míg a megkérdezettek majdnem fele romló anyagi helyzetről számolt be. (BR)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.