A két évvel ezelőtti parlamenti választások óta először nőtt a fogyasztói bizalom, amiben fő szerepet játszott hazánk Európai Unióhoz való csatlakozása - kommentálta a Közgáz-GfK fogyasztói bizalmi index első negyedéves értékét Kozák Ákos, a GfK Hungária kutatóintézet igazgatója. Az "EU-fória" különösen az ország gazdasági helyzetének az elkövetkező öt éven belül várt fejlődését befolyásolta kedvezően, de az öszszetett mutató másik komponense, a háztartások jelenlegi és várt helyzetére vonatkozó részindex is javult. Emellett nőtt az emberek tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandósága is.
A fogyasztói bizalmat mérő index értéke a 2003. decemberi 146 után 172 százalék lett az év első negyedében, ami egyben a mutató közel nyolcéves történetének legnagyobb relatív változása. Érdekesség, hogy az index mostani emelkedése viszonylag későn, a választások után közel két évvel következett be - emelte ki Berács József, a felmérést elindító BKÁE marketingtanszékének tanára.
A felmérés szerint ez év márciusában a lakosok egynyolcada gondolta úgy, jobban él mint egy évvel korábban, négyötöde nem látott változást e tekintetben, míg a megkérdezettek majdnem fele romló anyagi helyzetről számolt be. (BR)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.