BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Google trónjára törnek

Felvásárlások sorát jelentették be a világ legnagyobb internetes keresői. A Google és vetélytársai dollárszázmilliókat költenek fejlesztésre és akvizíciókra.

Az internetes keresők között élesedő versenyre utalnak a napokban a Google, a Yahoo! és a Microsoft által bejelentett felvásárlások. A növekvő reklámbevételeknek és az új, kiegészítő szolgáltatásoknak köszönhetően egyre jövedelmezőbbé váló internetes keresőüzlet fő szereplői a jelek szerint többfrontos harcra készülnek az elsőségért vívott küzdelemben. A közelmúltban végzett fejlesztések, valamint a felvásárlások alapján a keresők üzemeltetői a keresési lehetőségek mellett fokozott figyelmet fordítanak az elektronikus levelezési és új, kiegészítő szolgáltatásokra is.

A felvásárlási hullámot a Yahoo! indította el az internetes e-mail szolgáltatásokat kínáló Oddpost megvásárlásával. A második legnagyobb kereső lépésével a Google három hónapja indított, Gmail szolgáltatásával igyekszik versenyre kelni. A keresések számát tekintve ötven százalék feletti részesedésével piacvezető Google új e-mail szolgáltatásával a világon elsőként kínált egy gigabájtnyi tárolóhelyet a felhasználóknak. A vetélytársak sem tétlenkednek: a jövőben a Yahoo! és a Microsoft Hotmail szolgáltatása is sokszorosára növeli a felhasználók rendelkezésére álló tárolókapacitást.

A felvásárlásokat a Google folytatta a digitálisfénykép-kezelő rendszert készítő Picasa Inc. megvásárlásával, ami válasz a Yahoo! korábbi, digitális fotózással kapcsolatos szolgáltatására. A világ legnépszerűbb internetes keresője pozíciója megőrzése érdekében új, a világhálós barangolást meggyorsító szolgáltatást is indított. A megoldás előnye, hogy nem kell ismerni az elérni kívánt oldal pontos internetes címét, elég az internetböngésző címsorába beírni a megfelelő kifejezést, és megjelenik az azzal kapcsolatos oldal. A felvásárlási sorozat utolsó lépéseként a Microsoft az e-mailekben és más adatállományokban történő keresést lehetővé tevő szoftvereket gyártó Lookout Software Llc.-t szerezte meg magának, ami azt mutatja, hogy már formálódik az internetes keresők következő generációja. Az MSN Search szolgáltatást olyan keresővé szeretné fejleszteni, amellyel nemcsak az interneten, de a felhasználó személyi számítógépén lévő állományokban, adatbázisokban és akár vállalati belső hálózatokban is lehet majd keresni.

A verseny éleződését mutatja azon szolgáltatások megjelenése is, amelyek a hirdetési bevételek növelését segíthetik. A Yahoo! és a Google is olyan lehetőséggel jelentkezett, amellyel adott cím közelében lévő szolgáltatók, áruházak kereshetők

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.