Az internetes keresők között élesedő versenyre utalnak a napokban a Google, a Yahoo! és a Microsoft által bejelentett felvásárlások. A növekvő reklámbevételeknek és az új, kiegészítő szolgáltatásoknak köszönhetően egyre jövedelmezőbbé váló internetes keresőüzlet fő szereplői a jelek szerint többfrontos harcra készülnek az elsőségért vívott küzdelemben. A közelmúltban végzett fejlesztések, valamint a felvásárlások alapján a keresők üzemeltetői a keresési lehetőségek mellett fokozott figyelmet fordítanak az elektronikus levelezési és új, kiegészítő szolgáltatásokra is.
A felvásárlási hullámot a Yahoo! indította el az internetes e-mail szolgáltatásokat kínáló Oddpost megvásárlásával. A második legnagyobb kereső lépésével a Google három hónapja indított, Gmail szolgáltatásával igyekszik versenyre kelni. A keresések számát tekintve ötven százalék feletti részesedésével piacvezető Google új e-mail szolgáltatásával a világon elsőként kínált egy gigabájtnyi tárolóhelyet a felhasználóknak. A vetélytársak sem tétlenkednek: a jövőben a Yahoo! és a Microsoft Hotmail szolgáltatása is sokszorosára növeli a felhasználók rendelkezésére álló tárolókapacitást.
A felvásárlásokat a Google folytatta a digitálisfénykép-kezelő rendszert készítő Picasa Inc. megvásárlásával, ami válasz a Yahoo! korábbi, digitális fotózással kapcsolatos szolgáltatására. A világ legnépszerűbb internetes keresője pozíciója megőrzése érdekében új, a világhálós barangolást meggyorsító szolgáltatást is indított. A megoldás előnye, hogy nem kell ismerni az elérni kívánt oldal pontos internetes címét, elég az internetböngésző címsorába beírni a megfelelő kifejezést, és megjelenik az azzal kapcsolatos oldal. A felvásárlási sorozat utolsó lépéseként a Microsoft az e-mailekben és más adatállományokban történő keresést lehetővé tevő szoftvereket gyártó Lookout Software Llc.-t szerezte meg magának, ami azt mutatja, hogy már formálódik az internetes keresők következő generációja. Az MSN Search szolgáltatást olyan keresővé szeretné fejleszteni, amellyel nemcsak az interneten, de a felhasználó személyi számítógépén lévő állományokban, adatbázisokban és akár vállalati belső hálózatokban is lehet majd keresni.
A verseny éleződését mutatja azon szolgáltatások megjelenése is, amelyek a hirdetési bevételek növelését segíthetik. A Yahoo! és a Google is olyan lehetőséggel jelentkezett, amellyel adott cím közelében lévő szolgáltatók, áruházak kereshetők
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.