BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felfoghatatlan pénzbe kerül, de Európában épül meg a világ leghosszabb vasúti alagútja: megtörtént az átfúrás, ez történelmi nap

A vonal Ausztriát és Olaszországot köti majd össze az Alpok alatt 1400 méterrel, 64 kilométer hosszan. A két ország első föld alatti vasúti összeköttetése elkészülte után a világ leghosszabb vasúti alagútja lesz.

Az alagútban kialakított, várhatóan 2032-re elkészülő nagy sebességű vasútvonal összeköti majd Európa északi és déli részét, Helsinkitől Palermóig, és elkészülte után a világ leghosszabb vasúti alagútja lesz – közölte a Reuters.

Giorgia Meloni, Ausztria, Stocker, alagút olasz miniszterelnökOlaszország vámháború
Giorgia Meloni kiemelte az alagút infrastrukturális jelentőségét / Fotó: Nicolas Tucat / AFP

A 2007-ben indult nagyszabású projekt az Európai Unió azon törekvésének eredményeként valósulhat meg, hogy a személyi közlekedést és a teherszállítást a közutakról a vasútra tereljék, csökkentsék a szennyezést és fellendítsék a határokon átnyúló kereskedelmet.

Az átfúrás alkalmából rendezett csütörtöki ünnepségen részt vett Giorgia Meloni olasz miniszterelnök és Christian Stocker osztrák kancellár, valamint a két ország közlekedési minisztere.

Ma közösen tettünk meg egy döntő lépést az egész kontinens egyik legnagyobb infrastrukturális művének megépítése felé. Történelmi nap ez Olaszország, Ausztria és egész Európa számára

– mondta Giorgia Meloni az ünnepségen.

Az alagút kivitelezése még várat magára

A 2032-re tervezett megnyitás körülbelül 16 év késést jelent az eredeti tervhez képest. 

A projekt összköltsége várhatóan több mint 8,5 milliárd euró lesz, körülbelül 2,5 milliárddal több az eredetileg tervezettnél.

Az alagút elkészültekor 55 kilométer hosszú lesz, de a meglévő, a tiroli Innsbruckba és Tulfesbe vezető alagutakhoz csatlakoztatva 64 kilométert tesz majd ki. 

Ötven kilométeres alagút a Brennernél

Nincsen többé tömeg a hegyi utakon

Az olaszországi Fortezza és Innsbruck közötti menetidőt 80 percről 25 perc alá csökkenti majd. A Brenner-hágó, amelyet az alagút tehermentesít, Európa egyik legforgalmasabb, áruszállításra használt hegyi átkelőhelye. Évente több mint 2,5 millió teherautó, 14 millió gépkocsi és 50 millió tonna áru halad át a hágón, megnehezítve a közelben lakók életét. Jelenleg a teherforgalom mintegy 70 százaléka közúton halad, és csak 30 százaléka vasúton, ezt az arányt kívánják megfordítani az alagúttal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.