BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fekete Könyvet kap a Lidl karácsonyra

A német szolgáltatási szektorban dolgozókat tömörítő ver.di szakszervezet még karácsony előtt Fekete Könyvet készül megjelentetni a Schwarz kereskedelmi csoportról, illetve üzlethálózatáról, a Lidlről, közölte a Die Welt berlini lappal Ulrich Dalibor, a ver.di kiskereskedelemmel foglalkozó illetékese.

A könyvben példákon keresztül mutatják be a Lidl-munkatársakkal szemben alkalmazott, "emberhez nem méltó bánásmódot", valamint kifogást emelnek az ellen, hogy a társaság nem engedélyezi üzemi tanácsok alakítását a munkahelyeken. Az alkalmazottait keményen dolgoztató Lidl alacsony árairól, kemény üzleti stratégiájáról és zárkózott kommunikációs politikájáról ismert lánc.

A kereskedelmi csoport hallgatását nemrég megtörte: először közölt adatokat forgalmáról, sőt még egy szóvivőt is kinevezett. Hermann Zimmermann szerint a Lidl alapítója, Dieter Schwarz és menedzsere, Klaus Gehrig azért döntött a nyitottabb kommunikációs politika mellett, mivel az eddigi gyakorlat már nem felel meg a kornak, illetve nem áll arányban a vállalat nagyságával és jelentőségével. A cél az, hogy csökkenjen az ellentmondás a társaság sikeressége és megítélése között. "A Lidl feltehetően az egyik legsikeresebb háború utáni vállalkozás, ám erről nagyon kevesen tudnak" - közölte a szóvivő.

Közlése szerint az elmúlt három évben 44 százalékkal emelkedett a forgalom, 2004-ben pedig 36 milliárd eurós bevétellel számolnak. Ez magasabb, mint amit a szakma korábban becsült. Az M+M Eurodata 32 milliárd euróra tette a Schwarz csoport forgalmát, ebből 22 milliárd jutott az élelmiszerkereskedelemre.

A Schwarz csoport saját adatai szerint 151 ezer embert foglalkoztat 19 országban, 33 ezret Németországban.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a német céget már itthon is támadások érték: a Népszabadság értesülései szerint az előírásnak nem megfelelő termékek, valamint a tisztességtelen verseny miatt több kereskedőcég is eljárást kezdeményezett a diszkontlánc ellen. (menedzsment fórum)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.