Az európai szélessávú internet-előfizetések száma az elmúlt egy év során ugrásszerűen emelkedett. Egy aktuális tanulmány azt is kimutatta, az új multimédiás lehetőségek miatt számottevően csökken a tévénézésre fordított idő.

A BBC News Online cikkében elsőként a Nielsen/NetRatings felmérésének adatait idézi, melyek szerint az egy évvel ezelőtti 34 millió szélessávú internetezőből mostanra 54 millió lett - ez 60 százalékos növekedést jelent, de ugyanez az arány Olaszországra vetítve már 120 százalékos. A teljes európai internetes populáció pedig eléri a százmilliót, ami a tavalyi évhez képest 12 százalékkal magasabb szám. A növekedés sokban köszönhető az egyre alacsonyabb előfizetési díjaknak, és a szélessávú csomagok nagyobb választékának, áll a felmérésben.

"Tizenkét hónappal ezelőtt a szélessávú előfizetők mindössze a felhasználók egyharmadát tették ki Európában, most pedig számuk meghaladja az 50 százalékot, és folyamatosan növekszik" - mondja Gabrielle Prior, a Nielsen/NetRatings elemzője. "Ahogy a nagy sebességű kapcsolat terjed, a weboldalaknak is alkalmazkodniuk kell, bővíteniük és frissíteniük kell tartalmaikat, hogy továbbra is vonzzák a látogatókat, régieket és újakat egyaránt."

Az internet növekvő népszerűsége egyben azt is jelenti, hogy sokan a tévénéző fotelt is otthagyják az online kapcsolat kedvéért, teszik hozzá a Jupiter Research elemzői. A cég saját kutatásaiban megállapította, hogy az internet felhasználóinak negyede tölt kevesebb időt a televízió, és többet a számítógép előtt. A szélessávú előfizetőknek pedig 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már nem néz annyit tévét. A gyors böngészés, a zenék és filmek letöltésének lehetősége, valamint az online játékok ugyanis egyértelműen átalakítják az emberek szabadidős szokásait. (origo)