Az európai szélessávú internet-előfizetések száma az elmúlt egy év során ugrásszerűen emelkedett. Egy aktuális tanulmány azt is kimutatta, az új multimédiás lehetőségek miatt számottevően csökken a tévénézésre fordított idő.
A BBC News Online cikkében elsőként a Nielsen/NetRatings felmérésének adatait idézi, melyek szerint az egy évvel ezelőtti 34 millió szélessávú internetezőből mostanra 54 millió lett - ez 60 százalékos növekedést jelent, de ugyanez az arány Olaszországra vetítve már 120 százalékos. A teljes európai internetes populáció pedig eléri a százmilliót, ami a tavalyi évhez képest 12 százalékkal magasabb szám. A növekedés sokban köszönhető az egyre alacsonyabb előfizetési díjaknak, és a szélessávú csomagok nagyobb választékának, áll a felmérésben.
"Tizenkét hónappal ezelőtt a szélessávú előfizetők mindössze a felhasználók egyharmadát tették ki Európában, most pedig számuk meghaladja az 50 százalékot, és folyamatosan növekszik" - mondja Gabrielle Prior, a Nielsen/NetRatings elemzője. "Ahogy a nagy sebességű kapcsolat terjed, a weboldalaknak is alkalmazkodniuk kell, bővíteniük és frissíteniük kell tartalmaikat, hogy továbbra is vonzzák a látogatókat, régieket és újakat egyaránt."
Az internet növekvő népszerűsége egyben azt is jelenti, hogy sokan a tévénéző fotelt is otthagyják az online kapcsolat kedvéért, teszik hozzá a Jupiter Research elemzői. A cég saját kutatásaiban megállapította, hogy az internet felhasználóinak negyede tölt kevesebb időt a televízió, és többet a számítógép előtt. A szélessávú előfizetőknek pedig 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már nem néz annyit tévét. A gyors böngészés, a zenék és filmek letöltésének lehetősége, valamint az online játékok ugyanis egyértelműen átalakítják az emberek szabadidős szokásait. (origo)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.