BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisebb-nagyobb gondok lehetnek az áfaváltozással

A kiskereskedelem könnyen tud alkalmazkodni az áfakulcs évközi változásához, mivel az elmúlt években megszokták a módosításokat. Számos alkalommal változtak ugyanis az számviteli szabályok, illetve a jövedéki adó - mondta Neubauer Katalin a tervezett áfaintézkedésekre reagálva. A lépés viszont problémát jelenthet a Philips Morris Magyarország Kft.-nél. A társaság ugyanis a termék adójegyét előre beszerzi, majd az értékesítési tárgyhó 28. napján fizet utólag adóterheket. A két időpont közti eltérés miatt az évközi áfaváltozás elszámolási gondot okozhat a társaságnál. Temesvári Kornél, a Friesland Hungária Rt. vezérigazgatója az ügy kapcsán közölte: a jelenleg 15 százalékos kulcs alá sorolt tejtermékeknél nem jelentene azonnali áremelkedést az áfa mértékének emelése, mert a piacon nagyon erős árverseny van. Hozzátette: a drágulás legkorábban a jövő év elején lenne érezhető. Galambos József, a Magyar Tartósítóipari Szövetség főtitkára szerint sem tapasztalnák a fogyasztók az élelmiszereknél az áfanövekmény hatását, mert a kiadások növekedését a tartósipari ágazat beszállítóin lehetne visszapótolni. A jelenleg 25 százalékos áfakörbe tartozó fűszerpaprikánál néhány százalékos mérséklődést eredményezne kulcs módosítása. Ez a csökkenés azonban könnyen el is tűnhet, tekintve, hogy a termék ára igen hektikusan mozog, attól függően, hogy milyen áron és mekkora mennyiségű import érkezik hazánkba. A tervezett intézkedés egyik legnagyobb vesztese a szállodaipar - mondta Niklai Ákos a Magyar Szállodaszövetség elnöke, aki emlékeztetett, hogy az áfateher 12-ről 15 százalékra történő emelése nyomán a magyar szállodaipar az uniós tagállamok közül az egyik legmagasabb adót fizetővé vált. A kulcs újabb növelése jelentősen rontaná az ágazat versenyképességét - fogalmazott az elnök. (NG 1., 4. old.)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.