Mérséklődött a kiskereskedők profitja a cigaretta értékesítésén. A két nagy magyarországi gyártó termékein a boltosok eddig átlagosan nettó 6,8 százalék nyereséget érhettek el, ez most 5,8 százalékra csökkent, ráadásul a középkategória fogyasztói ára 60, az eggyel alatta levő pedig 20 forinttal lett kevesebb, azaz a kiskereskedők alacsonyabb ár mellett dolgoznak kisebb haszonkulccsal. Bede Rita, a BAT British American Tobacco Kft. vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója ezzel szemben nem tud arról, hogy a dohánytermékeken megszerezhető haszon kulcsát lejjebb vitték volna.
A verseny a piaci hírek szerint a dohány-kiskereskedelem minden frontján élesedett. A legolcsóbb szegmensben még szűz Philip Morris Magyarország Kft. a napokban jelent meg egy sodródohány- és egy pipadohánymárkával. Házi Katalin, a társaság külkapcsolati igazgatója ezt azzal indokolta, hogy most a piacon a legolcsóbb termékek a legkeresettebbek. A PM az értékesítésben is versenyképessé kíván válni, ezért márciusra kialakítja önálló ellátási rendszerét, amelyet a BAT már néhány éve már alkalmaz. (NG 5. old., MH, 15. old.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.