A német koalíciós pártok megegyeztek az utolsó nagy állami cég, a Deutsche Bahn részleges eladásáról. Eszerint a német állami vasút 49 százalékát 2009-re magánkézbe adják. A vasutak privatizációja más európai országban is napirenden van. Ausztriában a napokban jelentették be, hogy az állami vasút teherfuvarozó cége, a Rail Cargo magánosítása, illetve tőzsdére vitele az eredeti menetrendhez képest már egy évvel korábban, 2009-ben megtörténhet. A dán kormány még augusztusban jelentette be, hogy a 2010-re kitűzött eladás helyett egy-két éven belül megvalósulhat a vasút privatizációja. Koppenhága kezdetben a társaság 25 százalékát kívánja értékesíteni. Nagy-Britanniában lassan már egy évtizede a John Major vezette tory kormány privatizálta a vasutat. A magánosítás itthon is napirenden van, igaz, csak az árufuvarozásban. A MÁV Cargo Zrt. privatizációjáról a jövő év második-harmadik negyedévében jelenik meg a kötelező érvényű pályázati kiírás, míg a privatizációs szerződést várhatóan a negyedik negyedévben írnák alá. A társaság iránt orosz, román, német, amerikai pénzügyi befektetők és nemzeti vasúttársaságok is érdeklődnek, továbbá a GYSEV is társulna valakihez. VG
A teljes cikk itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.