Minden egyes kánikulai napon 20 ezer hektoliter sört fogy el Magyarországon - ezzel a mennyiséggel fel lehetne tölteni egy ötvenméteres olimpiai úszómedencét - mondta Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár Zrt. kommunikációs igazgatója a Népszabadságnak. A mostani hőség azonban már az alkoholos szomjoltók kedvelőinek is sok - a tapasztalok szerint 35 fok feletti kánikulában a legnagyobb sörbarátok is átváltanak a vízre, az üdítőre. Az AC Nielsen piackutató adatai szerint júniusban 4,8 százalékkal több sör fogyott, mint az előző év első nyári hónapjában, az elmúlt 12 hónap sörfogyasztása pedig 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Bár a szódavizet mindenfelé ismerik, spricnis üvegből vagy ballonból Magyarországon és Argentínában isszák belőle a legtöbbet. A szegény ember üdítőjének tartott ital mára versenytermékké vált. Deák László szikvízgyártó, a Magyar Szikvízgyártók Országos Ipartestületének elnöke azt mondja: a kilencvenes évek elején előretörtek az ásványvizek, akkoriban megfeleződött a forgalmuk. Sokan nem bírták a marketingversenyt a nagy ásványvizes cégekkel, és felhagyták a szikvízgyártással. Ám amint a hagyományos szódásüveget többutas műanyagra, a nagy, ütött-kopott alumíniumballonokat pedig acélra cserélték, ismét divatossá vált a szikvíz. Becslések szerint mintegy másfél ezren űzik ezt az ipart. Ma is házhoz járnak, és ha kell, az emeletre is felcipelik a szódásládákat. Ügyfélkörük állandó, a forgalom jól tervezhető.
Miközben a hőmérő negyven fok felé araszolt, a "behűtött" hipermarketekben ugrásszerűen nőttek az eladások - persze nem minden termékkategóriában. A legforróbb napokon a Spar hipermarketekben értékesített italok együttes mennyisége a szokásos forgalom három-négyszeresére ugrott - tudtuk meg Láber Zsuzsától, a cég kommunikációs vezetőjétől. A friss húsok és a tejtermékek helyett viszont a salátákból és a félkész ételekből vittek a megszokottnál jóval többet a vevők.
A Tesco már a kánikula első három napjában 3,8 millió liter ásványvizet és üdítőitalt adott el, sörből pedig kétmillió litert. Emellett húsz százalékkal több jégkrém fogyott az áruházak hűtőiből. Az Auchan szóvivője, Guillemot Katalin azt mondja: a tavalyi nyári forgalommal összehasonlítva sörből áruházanként 20-50 százalékkal nőtt a forgalom, az ásványvíznél még nagyobb, 50-80 százalékos a növekedés, az egyéb üdítő kategóriában pedig tíz százalék.
Az AC Nielsen piackutató az idén már a kánikula előtt is rekordfogyasztást regisztrált: mennyiségben 22, értékben 19 százalékkal több ásványvizet adtak el az egy évvel ezelőttihez képest, ami összességében 40 milliárd forint értékű forgalmat jelent.
Mindegyik láncnál elmondták: a vásárlói szokások közelítenek a mediterrán országok hagyományaihoz, a kánikulai napokon inkább kora reggel vagy késő este indul a nagy roham. A Tesco arról is beszámolt, hogy áruházaiban sokszor még este tizenegykor is csúcsforgalom volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.