BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kényelmes fogyasztók Franciaországban

Az Electricité de France (EdF) áram- és a Gaz de France (GdF) gázszolgáltatónak aligha kell tartania a háztartási fogyasztók tömeges elpártolásától a július 1-jei piacnyitás után Franciaországban – vélik elemzők. Elvileg 33,5 millió háztartás kereshet új áram- és 12 millió új gázszolgáltatót tegnaptól kezdődően, ám becslések szerint hosszabb távon is mindössze 5 százalékuk válthat. A várhatóan csekély érdeklődésre lehet következtetni az üzleti fogyasztókat érintő, három évvel ezelőtti liberalizáció tapasztalataiból is: az árampiacon a 2007 januárjáig megjelent 19 alternatív szolgáltató a vállalati ügyfelek mindössze hat százalékát szerezte meg. A gázpiacon ennél nagyobb, 15,3 százalékos volt a váltás mellett döntők aránya.

Márpedig egyértelműnek tűnik, hogy a lakosságot a vállalatoknál is kevésbé mozgatja majd meg az új szolgáltató keresésének a lehetősége. Nemcsak azért, mert a háztartási kiadások között jóval kisebb arányban szerepelnek az energiaköltségek, mint a cégeknél, hanem azért is, mert az EdF és a GdF államilag támogatott tarifáival az új belépők nagyon nehezen vehetik fel a versenyt. És bár a támogatott tarifákat az Európai Bizottság erősen támadja, azokat még a legnagyobb független francia energiacég, a Poweo vezetője is érthetőnek nevezte. Charles Beigbeder szerint ugyanis a franciák megfizették az atomerőműveik megépítésének a költségét, és vállalták az azokkal kapcsolatos kockázatokat.

Elemzők szerint a nagy európai energiacégek maguk sem fogják elsietni a belépést a francia piacra. VG

Nagykerárak

A francia trösztellenes hatóság két hónapot adott az EdF-nek arra, hogy új nagykereskedelmi áramárakat ajánljon a kiskereskedelmi piacon működő versenytársainak.

A versenyügyi tanács ítélete szerint a jelenlegi árak túlságosan magasak ahhoz, hogy valódi verseny alakulhasson ki a kiskereskedelemben.

A versenyügyi tanács ítélete szerint a jelenlegi árak túlságosan magasak ahhoz, hogy valódi verseny alakulhasson ki a kiskereskedelemben.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.