Peter Rogers a Yorki tudományos fesztiválon ismertette kísérletét, amely szerinte bizonyítja: a csokoládé nem pusztán a benne található vegyi anyagoknak köszönhetően örvend ekkora népszerűségnek.
A teszt résztvevői ízetlen pirulákban kaptak kakaóport, majd arra kérték őket, számoljanak be a hatásról.
A kísérleti alanyok élénkebbnek, és dinamikusabbnak érezték magukat, azonban nem számoltak be a csoki evésből eredő eufóriáról, ami a doktor szerint azt mutatja, hogy a pirulákba adagolt csokoládé mindössze a koffeinéhoz hasonló serkentő hatást eredményez, a titok nyitja tehát nem a kémiában keresendő.
Ezt az érvet támasztja alá az is, hogy a csokoládéban található anyagokhoz más, kevésbé „lelkesítő” ételek fogyasztásával is hozzá lehet jutni, mi több, az Egyesült Királyságban a legnagyobb mennyiségben fogyasztott tejcsokoládé kakaó koncentrációja olyan alacsony, hogy még ezt a minimális hatást sem érheti el.
Dr. Rogers szerint a csokoládé varázsát több kulturális tényező együttes hatása eredményezi: olyan élelmiszerről van szó, amelynek kellemes az íze, lágy a textúrája, és általában szeretetet, az ajándékozás örömét fejezi ki. Ráadásul különleges vonzerőt kölcsönöz neki az a tény, hogy az emberek ugyan szívesen fogyasztják, ugyanakkor kénytelenek türtőztetni magukat, hiszen a csokoládé nagyon hizlal.
Így alakul ki egyfajta csokoládéfüggőség, amelyet Rogers szerint a kultúra idéz elő, nem a kémia, a lelki függőségtől pedig igen nehéz megszabadulni, a szakértő azt tanácsolják, a csoki utáni vágyakozás perceiben inkább gondoljunk valamilyen gyümölcsre.
Azoknak sem kell elkeseredniük azonban, akik nem képesek ellenállni a kísértésnek, a 75-85 százaléknyi kakaót tartalmazó csokoládék ugyanis bizonyítottan segítenek a szív- és érrendszeri megbetegedések elkerülésében.
[enews_gallery id='497657']
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.