A Záhonyban megrendezett szakmai kooperáción a projektgazda Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt., az állami úthálózatot kezelő Magyar Közút Kht., az érintett önkormányzatok (Záhony, Tiszabezdéd, Tuzsér, Komoró és Fényeslitke), valamint az építési engedélyt a későbbiekben kiadó közlekedési hatóság képviselői szakmai vitán választották ki a közbeszerzésen nyertes RODEN Kft. tervei közül a legmegfelelőbb változatot, amely aztán további tervezés során kerül véglegesítésre.
 
Ezzel a döntéssel új lendületet kap a kormány korábbi határozatai alapján elkezdődött komplex gazdaságfejlesztési program, amelynek kiemelten fontos része a térség belső közúti és vasúti infrastruktúrájának rendbetétele és átalakítása.
 
A Közlekedési Operatív Program keretében 100 százalékban európai uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció során többek közt teljes felújításra kerül a teljesen leromlott állapotú széles nyomtávú vasúti hálózat mintegy 38 km-es gerince, valamint részben a jelenlegi utak felhasználásával, részben pedig új, településelkerülő útszakaszok megépítésével a Záhony-zsurki út és Fényeslitke közötti észak-déli útszakasz. (Ez utóbbi a vasutat különszintben keresztező bekötéssel kapcsolódik be a 4. számú főútba). A kialakításra kerülő új útvonal több problémát is orvosol: 1. a jövőben javítja a már meglévő, illetve a jövőben betelepülő munkahelyek, új vállalkozások elérhetőségét, 2. lehetővé teszi, hogy az érintett településeket átszelő utakról ki lehessen tiltani a nehéz teherforgalmat, 3. jelentősen javítja majd a települések környezeti állapotát.
 
A tervek szerint az út-, és vasútépítési munkák jövő év kora tavaszán indulnak és jelentős részük 2010 végéig befejeződik.