Magyar gazdaság

Szégyentábla a brit pénzügyi felügyelettől

A brit pénzügyi felügylet (FSA) azt tervezi, hogy közzéteszi azoknak a bankoknak és biztosítóknak a listáját, amelyek szolgáltatásaival kapcsolatban a legtöbb fogyasztói panasz merül fel.

A pénzügyi termékek öt kategóriáját vizsgálnák: a banki szolgáltatásokat, a jelzáloghiteleket, az általános biztosítási termékeket, az élet- és nyugdíjbiztosításokat, valamint a befeketési szolgáltatásokat. A tervet ugyan először konzultációra bocsátják, ám az FSA szóvivője szerint "nagyon erős ellenérvekre" lenne szükség ahhoz, hogy ne hajtsák végre.

Az elképzelés szerint a pénzintézeteknek jövő júliusig kellene nyilvánosságra hozniuk a beérkező panaszokkal kapcsolatos információkat, amelyeket a felügyelet azután összesítene, és eredménytáblákba rendezne. A szégyenlistákat az 1000 fogyasztóra jutó panaszok száma szerint tennék közzé, nem büntetve így a természetes módon több panasszal szembesülő nagyobb intézményeket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek