Ennek folytatásaként az ÚMFT EKOP 1.A.1 finanszírozásában elindult az "Elektronikus tájékoztatási szolgáltatások fejlesztése" projekt, aminek elsődleges célja az ügyfél-elégedettség és a munkahatékonyság növelése.
Ennek elérésére új elektronikus ügyfélkapcsolati szolgáltatásokat alakítanak ki, felhasználva a központi szolgáltatások által nyújtott lehetőségeket (kormányzati ügyfélkapu és hivatali kapu). Emelik a már meglévő elektronikus szolgáltatások színvonalát, törekednek az ügyfél-kommunikáció magasabb fokú elektronizálására, az elektronikus szolgáltatások minőségi kiszolgálására és a belső, jelenlegi rendszerek, adatbázisok logikai és műszaki színvonalának javítására.
A projekt előkészítése 2009 júliusában elkezdődött, ennek során mindenre kiterjedően feltérképezték üzleti folyamatait, és meghatározták a megvalósításhoz szükséges alap üzletviteli követelményeit.
Jelenleg folyik a műszaki kivitelezés előkészítése valamint a pályázat céljaival és az október1-jétől hatályba lépett - az elektronikus ügyintézés feltételeit szabályozó - jogszabályi változásokkal összhangban lévő műszaki feltételek megvalósítása. Az előkészítést követően közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott vállalkozó végzi a komplex rendszer kialakítását a hivatal szakmai felügyelet mellett.