Főbb megállapítások
- A szülői, társadalmi-gazdasági háttér jelentősen befolyásolja a követező generáció tanulmányainak, majd jövedelmének a szintjét;
- A jövedelmek terén nagyon kicsi a különbség az apák-fiúk esetében a többi között Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban, ugyanakkor a mobilitás jelentősebb az északi országokban, Ausztráliában és Kanadában;
- Az európai országokban sokkal jobban keresnek a tanultabb családokból kikerülők, illetve az átlagtól jelentősen elmaradnak a rossz körülményű családból érkezők. Van olyan ország - Luxemburg és Írország például -, ahol az előny akár 20, a hátrány pedig akár 16 százalék is lehet,
- Különösen erőteljes a szülők társadalmi-gazdasági státuszának a hatása a gyermek iskolai eredményeire Belgiumban, Franciaországban és az Egyesült Államokban; ugyanakkor a legkevésbé az északi országokban, Kanadában és Koreában;
- Az oktatáspolitikának kifejezetten nagy a befolyása az egyes országokon belül a társadalmi mobilitásra; például a társadalmi rétegek keveredése az iskolában segíti a hátrébb kullogó rétegek teljesítményének a javulását;
- Az újraelosztást támogató politikák általában asszociálhatók a társadalmi mobilitás fokozódásával.