Magyar gazdaság

A tervezettnél kevesebb jut turizmusmarketingre

A kormány 250 milliárd forintos tartalék csomagja kötelező megtakarítást ír elő valamennyi tárcánál, így érinti a nemzeti turisztikai marketingre fordítható forrást is. A Turizmus Panoráma Bulletin hivatalosan meg nem erősített információi szerint nem tarható, hogy – az eredeti szándéknak megfelelően - megduplázzák a tavalyi marketing keretet, viszont így is sikerül majd 50 százalékkal meghaladni azt.

Eszerint, a tervezett 5,6 milliárd helyett 4,2 milliárd forint juthat marketing célokra, mégpedig úgy, hogy tovább csökken a Magyar Turizmus Zrt. működésre fordított kerete, s idei célokra használható fel valamennyi, fel nem használt tartalék a tavalyi büdzséből. A 4,2 milliárd forintos marketing kereten felül értendő az az 1 milliárd, amelyet a kormány a fogászati turizmus fejlesztésére különít el. 

Bánki Erik, a turizmusért felelős államtitkár januárban még úgy nyilatkozott, a 2011. évi költségvetésben a tavalyi duplájára, csaknem 9 milliárd forintra nő a turizmus célelőirányzatának összege, a Forma1-et is hozzávéve pedig 13,5 milliárd forint áll rendelkezésre turisztikai marketingre, a turizmust érintő nagyrendezvények támogatására és termékfejlesztésekre.

Emellé jönnek az új Széchenyi Tervben lévő uniós források. Az egészségiparra és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokra az első pályázati kiírásban 30 milliárd forint fejlesztési forrás jut, 2011-13 között pedig csaknem 100 milliárd forint érinti a turizmus területét. Így a turizmus az idei költségvetés nagy nyertese lesz.

MT Zrt. Széchenyi terv turizmus marketing Bánki Erik forma1
Kapcsolódó cikkek