Védjeggyel óvja termékeit Kaposvár
Az Új Széchenyi Terv kiírására néhány hét múlva benyújtandó pályázat alapját képező tanulmányt kedden sajtótájékoztatón mutatta be Szita Károly (Fidesz) polgármester és Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelmi Tanszék vezetője.
A pályázatot egy helyi élelmiszerek értékesítését szolgáló üzlet megépítése mellett a Kaposvár védjegy kialakítására, illetve a program népszerűsítésére, a helyi élelmiszerek fogyasztásának az ösztönzésére nyújtja be az önkormányzat.
A kaposvári élelmiszergazdaság már ma is több mint ezer embernek ad munkát - hangsúlyozta a polgármester. A cél az - tette hozzá, hogy a minőségileg garantált helyi termékekből még többet értékesíthessenek a helyi feldolgozók, növelve ezzel a város számára kulcsfontosságú foglalkoztatást, egyúttal bővítve a minőségi terméket kínálatát.
Szita Károly közölte: a program részeként a Kaposvárral beazonosítható termékek - tej, méz, hús, vagy egyéb élelmiszer - eredetét és a minőséget védjeggyel garantálják, az értékesítéshez pedig a felújított kaposvári piacon biztosítanak lehetőséget egy erre a célra épülő boltban.
Szakály Zoltán, a tanulmány készítője országos szinten egyedülállónak nevezte az önkormányzat elkötelezettségére, a Kaposvári Egyetem tudásközpontjára, valamint a patrióta gondolkodásra épülő kaposvári modellt, amelynek célja a város élelmiszergazdaságának erősítése.
A program új lehetőséget jelent a kaposvári élelmiszeripar, illetve az itt élők számára - emelte ki a tanszékvezető tanár. Egy márkázott, Kaposvár védjeggyel ellátott - akár turisztikai szempontból is vonzó -, helyi élelmiszereket árusító üzlet már 200-250 termékkel gazdaságos lehet - vélte, hangsúlyozva: ehhez szükség van a helyi vásárlók megnyerésére is.


