BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Terület alapú rendszám, évenkénti műszaki: még csak tervekben

Korai az autósok félelme a területi alapú rendszám bevezetésétől és az évenként kötelező műszaki vizsgától - mondta a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közelmúltban kinevezett elnöke a Magyar Nemzetnek.

Győri Gyula a lap hétfői számában közölt interjúban ismertette: még nem született kormányzati döntés a rendszámok ügyében, sőt még a szakértői javaslatot sem tárgyalta a kormány. Az NKH elnöke tévesnek nevezte azt az értesülést, hogy ettől az intézkedéstől 50 milliárd forintot remél a kormány. A bevétel hosszú évekre elhúzódva érkezhetne be a költségvetésbe, másfelől az esetleges bevezetésnek és magának az eljárásnak is vannak költségei, ezért nem alkalmas a gyors bevételszerzésre - mondta.

Az unióban valóban megindult a műszaki vizsgáztatás rendjének felülvizsgálata a balesetek visszaszorítása érdekében - válaszolta arra a kérdésre, hogy várható-e a műszaki vizsga évenkénti kötelező tétele a korosabb személyautóknál.

A brüsszeli bizottság előkészített egy rendelettervezetet, miszerint a személygépkocsiknál az időszakos vizsga először négy évvel az első nyilvántartásba vétel után, azután két év múlva, majd évente történne meg. Akkor is évente kellene vizsgáztatni a járművet, ha a futott kilométerek száma eléri a 160 ezret. Ha a tervezetet a tagországok elfogadják, és az unió kihirdeti a rendeletet, Magyarország számára is kötelezővé válik. Egyelőre azonban erről sincs döntés, a javaslatot még több fórumon egyeztetik - ismertette.

A Malév unión kívüli repülési jogainak odaítélését firtató kérdésre elmondta, hogy a sajtóban megjelentekkel szemben csak néhány repülési jog iránt mutatkozott érdeklődés, és a jelentkezők köre is erősen korlátozott. Kijev és Tel-Aviv esetében már odaítélték a repülési jogokat - emlékeztetett -, s hamarosan a törökországi és az oroszországi úti cél kapcsán is megszületik a döntés.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek