SSC Fiatalos légkör, környezet és tempó, rendszeres képzés, multikulturális környezet és számos juttatás a jellemző
„Azoknak a fiatal munkavállalóknak ajánlom az SSC-ket, akik szeretnének alaposan elsajátítani szakmai ismereteiket idegen nyelven, kedvelik a pontosan meghatározott szabályokat és működési elveket, elvárják a multinacionális cég által nyújtott anyagi biztonságot, és nincsenek hiányában a rátermettségnek és a vezetői ambícióknak sem” – összegzi a szolgáltató központokban végzett munkával kapcsolatos tapasztalatait Szabó Vivien. A HR- és karriertanácsadó, a FejvadÁszom blog tulajdonosa szerint leginkább az egyetemről kilépett, vagy maximum 1-2 éves gyakorlattal rendelkező fiatalok tökéletesen megtalálják a számításukat az effajta központokban. Eleinte nem feltétlenül álommunkát végeznek, de az kétségtelen, hogy a későbbi karrierjük kitűnő alapozója lehet az SSC. „A pályakezdők tapasztalataim szerint általában 2-3 évet töltenek el egy szolgáltató központban. Aki azonban elég kitartó és megszállottja egy-egy nyelvnek, biztos anyagi környezetben gyorsan lépkedhet felfelé a ranglétrán, és válhat pár éven belül otthonos vezetővé” – mondja Szabó Vivien.
A szolgáltató központok komoly lehetőségeket nyújtanak az olyan szakdiplomásoknak, akik akár pénzügyi, számviteli vagy informatikai cégeknél is elhelyezkedhetnének. Ők nemcsak a legmodernebb rendszerekkel (például SAP) és a nemzetközi standardok terén szerehetnek széles körű tapasztalatokat, de közben túlnyomórészt idegen nyelven is kommunikálhatnak.
Az SSC-k legfontosabb jellemzője a nyelvtudás kiaknázása, hiszen ez által egyre több és több ország támogatását tudják egy helyben ellátni.
A már Shared Service Centerekben dolgozók általában az előrelépési lehetőséget, a nyelvek használatát, a külföldi kiküldetés lehetőségét és a modern környezet emelték ki pozitívumként, a túlszabályozottságot, illetve a túlzott kontrollt pedig negatívumként. Jellemző, hogy a vezetők viszonylag korban is közel állnak a beosztottakhoz, és más cégekhez képest gyakrabban van lehetőség részt venni képzéseken, tréningeken. Mivel a szolgáltató központokban szép számban dolgoznak hazánkban élő külföldiek is, a dolgozók megismerhetik valamelyest egymás a kultúráját, szokásait is – teszi hozzá a szakember.
"Aki tudja, milyen, amikor hétvégi munkára rendelik be, vagy éjszakába nyúlóan kell dolgoznia, esetleg még százkilómétereket utaznia az ügyfelekhez, bizonyosan értékeli azt a kiszámíhatóságot, amit egy SSC-s munka jelent" - említ egy újabb érvet a szolgáltató központok mellett Miklós Annamária.
Az Exact Solutions key account managerének tapasaztalatai szerint a szolgáltató központok nagy előnye az is, hogy a dolgozók teljesítmény-értékelésében maximálisan a pozitívumokra helyezik a hangsúlyt, a munkatárs erősségeit igykeznek kiaknázni, az esetleges hiányosságok kiküszöbölésére pedig minden segítséget megadnak. Legyen az szakmai jellegű képzés, készség- vagy személyiségfejlesztő tréning vagy akár egy újabb idegen nyelv elsajátítása.
A karrierépítés az SSC-kben gyorsabb lehet, mint a hazai multiknál és a Big4-oknál. Részben, mert e cégek jellemzően 1,5-2 évenként kimozdítják pozícióikból az embereket, részben, mert tényleg minden támogatást megadnak a fejlődéshez. Sőt, itt a rendszeres külföldi utazás is biztosított, hiszen ha a központ egy új folyamatot vesz át valamely országból, azt helyben tanítja be az alkalmazottaknak.
Mindezt akár komoly béren felüli juttatásként is lehet értékelni, amellett, hogy az SSC-k amúgy is sokféle cafetériát biztosítanak dolgozóiknak. Holott már maga az alapbér is jelentős: bruttó 220-300 ezer forint, ha csak az angol nyelvet kell az illetőnek használnia; bruttó 320-400 ezer forint, ha már van néhány éves tapasztalata; és 15-20 százalékkal még ennél is több, ha egy speciális nyelvet is beszél. Ehhez átlagosan még évi 300 ezer forint béren kívüli juttatást adnak a Shared Service Centerek – mondja Miklós Annamária.
A szakember mindezek mellett olyan további pozitívumokat is felsorakoztat az SSC-k mellett, amilyen a modern, környezettudatos irodai környezet, vagy az olyan különféle speciális, a dolgozók megtartását szolgáló „extrák”, mint a biciklitároló, a mini edzőterem, a csocsó, vagy a saját bár. „Kétségtelen, hogy mindezek különösen a 30 év alattiakat vonzzák, de az átlagéletkor általában e körül is van a szolgáltató központokban” – teszi hozzá Miklós Annamária.
Az interjúztatás legjellemzőbb pontja a nyelvtudás alapos felmérése; nem ritka, hogy a világ másik országából jött manager interjúztat, és végig angolul és egy adott másik nyelven folyik a beszélgetés. Általában mindössze két körrel lehet számolni, de előfordulhat csoportos állásinterjú is.
Az interjúztatás legjellemzőbb pontja a nyelvtudás alapos felmérése; nem ritka, hogy a világ másik országából jött manager interjúztat, és végig angolul és egy adott másik nyelven folyik a beszélgetés. Általában mindössze két körrel lehet számolni, de előfordulhat csoportos állásinterjú is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.