Láng Zsolt fideszes képviselő ugyanis ilyen tartalmú módosító indítványt nyújtott be a vonatkozó törvényhez. „Az elektronikus útdíj rendszer mögött zajló folyamatos informatikai fejlesztésekre tekintettel az abból továbbfejlesztendő nemzeti mobil fizetési rendszer éles indítása a törvényben jelenleg szereplő határidőben nem biztosítható megfelelően. Annak érdekében tehát, hogy az elektronikus útdíj rendszerbe történő integráció kiaknázásából eredő megnövelt funkcionalitás teljes mértékben a szolgáltatók, viszonteladók és ügyfelek rendelkezésére álljon, a nemzeti mobil fizetési rendszer szeptember 30-i éles indulási határidejének módosítása indokolt” – olvasható a javaslat indoklásában. A már létező piaci mobilfizetési szolgáltatások addig zökkenőmentesen működhetnek.
A 100 százalékos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. még márciusban jelentette be a rendszer őszi indulását. A rendszer elvileg az ország teljes területén, minden fizető parkolási övezetben biztosítja majd a mobilparkolás lehetőségét. A következő fejlesztési fázisban, 2014-2017-ben a többi közlekedési közszolgáltatás, tehát a városi, helyközi és vasúti közösségi közlekedés szolgáltatásai is elérhetőek lesznek az egységes rendszeren keresztül. Börzsei Tibor, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója márciusi közleményben hangsúlyozta, hogy a zrt. kizárólag közszolgáltatások mobilfizetéssel történő elérését biztosítja, és a hangsúly a közszolgáltatáson van, ez indokolja ugyanis az egységes rendszer bevezetését. A rendszert működtető társaság ugyanakkor együttműködik a mobilfizetési piac szereplőivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.