BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyobb lesz az RTL reklámadója, meghátráltak a cafeteriában

MÓDOSÍTÁS Pluszterhet rak a kabinet az RTL-re, de visszalépett a cafeteria adójának emelésétől - derült ki az utolsó körben benyújtható kormányzati módosító indítványok tárgyalásakor. Az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának ülésén Pankucsi Zoltán adózásért felelős helyettes államtitkár ismerttette a kormányzati javaslatokat.

Bejelentette: felülvizsgálták a reklámadó kulcsait, és úgy döntöttek: 40-ről 50 százalékra emelik a legmagasabb kulcsot. A teher csak a 20 milliárd feletti árbevételű cégeket, vagyis az RTL-t érinti, az elvonás mértéke náluk így 8-900 millió forinttal nőhet, vagyis a 6,6 milliárdos terhük 7,5 milliárd forintra emelkedhet.

Felmentést kapnának viszont a Facebook, a Twitter és a Google hírdetői az adó megfizetése alól. Az egysezrűsítés jegyében egyrészt a hírdetőknek nem kellene igazolást kérniük a reklámfelület forgalmazójától, ha az szerepel azon az adóhatósági listán, amely felsorolja az adót fizetőket. Másrészt ha nem szerepel (ilyenek a külföldről üzemeltetett oldalak), akkor felmentést lehet kérni az adó megfizetése alól, ha valaki bizonyítja, hogy kért reklámadó-igazolást csak nem kapott.

A cafeteria adóját sem emelnék meg olyan mértékben - megmaradna az Erzsébet-utalványok és a SZÉP-kártya előnye, azzal, hogy 200 ezer forintig az eddigi rendszer martadna, 200 és 450 ezer forint között jöhetne a SZÉP-kártya, majd ez után a megemelt teher (ahogy most).

A módosítás híre azonban vélhetően nem ért el az érdekképviseletekhez: a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége állásfoglalásban tiltakozott a tehernövekedés ellen. A Gaskó István vezette Liga Szakszervezetek pedig szeptember 21-re demonstrációt is összehívott. hogy tiltakozzon a cafeteria adójának emelése, a közoktatási források elvonása és a korkedvezményes nyugdíj rendezetlensége ellen.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.