BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Ötven milliárdos tartaléka van Budapestnek

Jelentős, megközelítőleg ötven milliárd forintos pénzügyi tartalékkal rendelkezik jelenleg Budapest - erről Tarlós István főpolgármester beszélt kedd este az Inforádió Aréna című műsorában beszélt.

Tarlós István úgy fogalmazott: "a város pénzügyileg jelenleg jól áll".

A főpolgármester kifejtette, hogy a mindent összevetve megközelítőleg ötven milliárdos tartalékban benne van a 2-es metró korábban beszerzett új szerelvényeire szánt tíz-húsz milliárd forintos forrás, amelyet a kormány segítségével áthelyeztek "a banki kategóriából az uniós kategóriába".

Szavai szerint ezt nem működésre, hanem fejlesztésekre kívánják fordítani.

Tarlós István elmondta, a BKV 2010 előtt felvett, még megmaradt 52,3 milliárdos adósságát a kormány átvállalta, és erről a kormányhatározat is megszületett. Ez önmagában többletforráshoz jutatta a fővárost - tette hozzá.

Tarlós István elmondta azt is, Orbán Viktor miniszterelnök határozott ígéretet tett arra, hogy a közeljövőben a BKV hosszú távú, stabil működési finanszírozása is megoldást nyer. Ha ez valóban megtörténik, akkor egy 26 éves probléma oldódik meg - jegyezte meg.

A BKV hosszú távú finanszírozásról elmondta: ez számára azt jelenti, hogy stabilan előrelátható az a forrás, amiből a fővárosi közösségi közlekedés szervezése és lebonyolítása biztosítható. Ez nem kettő-öt év, ennek sokkal tartósabban kell megvalósulnia - mondta Tarlós István, aki szerint ez "kettőt jelenthet": vagy az állam beszállna a finanszírozásba vagy átenged egy bevételi forrást a főváros számára.

Tarlós István megjegyezte az is, hogy soha senki annyi pénzt nem adott a fővárosi közösségi közlekedésre, mint amennyit Orbán Viktor biztosított az utóbbi négy évben.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek