BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kereskedőház: az amerikai piacon is igyekszünk erősíteni

INTEGRÁTOR Alapvetően élelmiszer- és könnyűipari termékben volt egyelőre sikeres a Magyar Nemzeti Kereskedőház – mondta Fényes Gábor, a társaság exportfejlesztési igazgatója a Világgazdaság konferenciáján. Határozott célunk az, hogy minél több hazai exportképes vállalat legyen – húzta alá, majd kijelentette: olyan versenyképes hazai vállalatokat szeretnének a külpiacokon megjelentetni, amelyekben hisznek.

A kereskedőház integrátori szerepet tölt be, hiszen sok kis céget, projektgazdát képes egységes szolgáltatásba rendezni, lehetőséget teremtve ezzel a mikrovállalkozásoktól egészen a nagyvállalatokig, hogy sikeresen vegyenek részt egy-egy nagyobb beruházásban vagy állami tenderen. Egy adott szektor a célországot, illetve a célrégiót is nagyban meghatározza. Máshol van piaca az agráripari termékeknek és technológiáknak, és máshol az egészségiparnak – vallja a kereskedőház.

A keleti és déli nyitással tovább tudják fokozni az Európai Unió határain kívülre irányuló hazai exportot. Azért fontos a helyi partnerekkel való együttműködésünk, mert szakmai támogatásukkal, kapcsolatrendszerükkel és piaci ismereteikkel könnyebben megtalálják a piaci réseket. Fényes Gábor kiemelte, hogy az amerikai kontinensen kevésbé van még jelen a kereskedőház. „Ezen azonban változtatunk” – hangsúlyozta a kereskedőház exportfejlesztési igazgatója. Kiemelte: 29 kereskedőház működik eddig, most pedig Japánban fognak újat nyitni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.