BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dömpingáron ömlik a kínai acél Európába

Fél évvel ezelőtt a kínai acélipari alapanyagok még logisztikai költségek nélkül is drágábbak voltak, mint a nyugat-európaiak, azonban most a kínai belső kereslet visszaesése miatt a - sokszor államilag támogatott – kínai gyártók nyomott áron Európában próbálják értékesíteni termékeiket, állítja az acél- és műanyagipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt. A cég szerint számos teherhajó úgy indul acélipari nyersanyagokkal megrakodva Kínából Európába, hogy még nincs konkrét vevő a termékekre.

„A korábbi, nagyobb mennyiségű termék előállítására tervezett kapacitások kihasználatlanná váltak, de egyfelől a már lekötött nyersanyagok mennyisége, illetve az acélkohók újraindítási nehézségei és költségei miatt a gyárak nem állhattak le. A gyártóknak mindenképpen új vevőket kellett keresniük, hogy lekössék erőforrásaikat, Európa pedig ideális terepnek tűnik a magas bérköltségekkel és az általában jó esetben is csak önköltségi áron termelő, sokszor csupán politikai okokból megtartott kohóival” - magyarázta Fazekas Roland, az acél- és műanyagipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt. vezérigazgatója.

A cégnél azt tapasztalták, hogy a kínai acélbuga (feldolgozás előtti acéltermékek) ára mintegy 25-30 százalékkal zuhant az elmúlt félévben, egyes hengerelt áruk ára pedig a 2006-os szintekre esett vissza. Ez többek között azért történt, mert ugyan az európai felhasználás nem nőtt jelentősen, de a kínai tengerentúli export az év első 9 hónapjában rekordot döntött: a 81,1 millió tonnás mennyiség 27%-os növekedést takar 2014 ugyanezen időszakához képest, ami az év végére elérhet a 110 millió tonnát is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.