A magyar vállalkozások kisebb hányada élt az internet adta lehetőségekkel, mint az uniós átlag – állapította meg a KSH legújabb, az infokommunikációs technológiák és szolgáltatások helyzetét vizsgáló tanulmánya. Magyarországon a cégek 64 százaléka rendelkezett honlappal 2015-ben, ezzel hazánk az uniós rangsor alsó harmadában helyezkedett el, 11 százalékponttal elmaradva az uniós átlagtól. Legnagyobb arányban a finn és a dán vállalkozások működtettek honlapot.
Nemzetközi összehasonlításban a vállalati erőforrás-tervező rendszerek Magyarországon még kevésbé számítanak elterjedtnek. Az ilyen rendszerrel rendelkező hazai vállalkozások aránya 2015-ben – csakúgy, mint egy évvel azelőtt – 17 százalék volt, ami az EU-28 átlagának a felét sem éri el. Nemzetközi összehasonlításban az Európai Unió vállalkozásainak 21 százalékában alkalmaztak informatikai szakembereket. Magyarországon ez az arány hét százalékponttal nagyobb, így hazánk a tagállamok rangsorának felső harmadában helyezkedik el.
Az infokommunikációs technológiák üzleti életbe való integrációjának egyik előfeltétele a vállalkozásnál munkát vállaló alkalmazottak digitális készségeinek fejlesztése. Az Európai Unióban átlagosan minden tizedik vállalkozás biztosított informatikai továbbképzést IT-szakemberei és közel minden ötödik nem informatikai tevékenységet végző alkalmazottai részére. Magyarország mindkét arány esetében a tagállamok rangsorának középmezőnyében helyezkedik el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.