Magyar gazdaság

Külön küzdenek az ügyfelekért

Miközben a ClubSmart és a Multipont a partnerek kihátrálása miatt üzemanyag-kártyaprogramként működik tovább, az egyetlen többmárkás hűségkártya, a SuperShop halad előre.

Április 1-jétől már a SuperShop számít az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak, mivel innentől a Shell saját programjaként fut tovább a ClubSmart Program, miután a McDonald’s is kivált a programból. Hasonlóan „lecsupaszodott” az év elején a Multipont program is, ahonnan szintén kiszálltak a Mol mellett meglévő addigi pontgyűjtést és -felhasználást lehetővé tevő tagok, a CBA, a Regio Játék, a Groupama Biztosító és az OTP.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Április 1-jétől már a SuperShop számít az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak Fotó-VG Április 1-jétől már a SuperShop számít az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak Fotó-VG[/caption]

A Shell közlése szerint az együttműködés befejezésének indoka az volt, hogy mindkét fél saját hűségprogramjára és promócióira szeretne figyelmet fordítani, ezzel jutalmazva saját vásárlói hűségét. A Shell benzinkutakon az üzemanyagok több mint 60 százalékát ClubSmart kártya használatával vásárolják meg az ügyfelek, míg a felhasználás területén az üzemanyag-kedvezmény a legnépszerűbb ajánlat, de jelentős a shopokban történő felhasználás is. A pontgyűjtést fogyasztói kérések alapján úgy alakították át, hogy 25 liter feletti tankolás esetén az ügyfelek dupla pontot gyűjthetnek, prémium-üzemanyag tankolása esetén pedig a kapott pontok akár egy kávéra is elegendők.

Szakértők szerint a McDonald’s kiválásában szerepet játszhatott az, hogy a gyorsétteremláncok versenyében immár a Smart-pontoknál jelentősebb, akár 30-70 százalékos kedvezményeket is kínálni kell a kuponakciók keretében összeállított étel- és italcsomagokban. A társaság év elején elindította a myMeki applikációját, ahol az elektronikus kuponok nemcsak gyűjthetők, de megoszthatók a családtagokkal, barátokkal, és megtalálhatók már az eddig papíron terjesztett kedvezményes kuponok is. Az applikáció – amelyet 3 hónap alatt 230 ezren töltöttek le – teljesen személyre szabott ajánlatok adását is lehetővé teszi.

Az OTP közlése szerint a januári zárást követően is még közel 300 ezer Multipont bankkártya van forgalomban, amelyekkel az ügyfelek tavaly átlagosan 600 pontot gyűjtöttek. A bank továbbra is partnere a Multipont programnak, azonban 2017. január 1-jétől a Multipont bankkártyákkal csak a Mol-törzsvásárlói kártyákkal megegyező mennyiségű pont gyűjthető, azok is csak a Mol hálózatában, ahol persze akcióznak is majd. Azonban a partnerek kihátrálása miatt a pontgyűjtés már aligha lesz komoly előny a Multipont-kártyabirtokosok többségének.

Klasszikus többvállalatos loyality programként így már csak a SuperShop program működik Magyarországon, amelynek jelenleg több mint 2,8 millió tagja és 16 partnervállalata van. A korral haladva a SuperShop kártya volt az első, amely digitalizált változatban is megjelent, ám a társaság közlése szerint megérett a technológiaváltásra, amit a tervek szerint idén meg is lépnek majd.

Nagy László Nándor Április 1-jétől már a SuperShop számít az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak Fotó-VG -->

promóció tankolás SuperShop hűség program
Kapcsolódó cikkek