Hatékonyabb oktatáspolitikát és képzési programokat kell kidolgozni, és nagy hangsúlyt kell fektetni a teljes szakmai pályafutást végigkísérő folyamatos tanulásra, ha fel akarunk készülni az automatizáció és a mesterséges intelligencia támasztotta kihívásokra – derül ki az Automatizálás Felkészültségi Index (ARI) Ki áll készen az innováció következő hullámára? című jelentésből.
Az ABB és a The Economist új automatizálási felkészültségi indexe a robotika és a mesterséges intelligencia (AI) szempontjából az ilyen szempontú felkészültség alapján 25 országot vizsgált és rangsorolt.
A jelentés megállapítja, hogy a világ számos országában még csak most kezdik felismerni a mesterséges intelligenciában, valamint a robotikára alapozott automatizálásban rejlő lehetőségeket és kihívásokat.
A tanulmány leszögezi, hogy „a kormányok, az ipar, az oktatási szakemberek és más érdekelt felek között nagyobb fokú együttműködés szükséges ahhoz, hogy a politikai döntéshozatal lépést tudjon tartani az automatizálás terén zajló innovációval.
Felhívják a figyelmet, függetlenül attól, hogy a politikai döntéshozók felkészültek-e rá, vagy sem, a vállalatok gyorsan integrálják tevékenységeikbe az AI-t és a fejlett robotikát. Mivel a bevezetési folyamat üteme a következő években tovább gyorsul, a gazdaságokra és a munkaerőre gyakorolt hatásuk s ezzel együtt a koncentráltabb oktatás és képzés iránti igény egyre világosabbá, egyre sürgetőbbé válik.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja