BUX 52,866.56
+1.75%
BUMIX 4,177.94
-0.40%
CETOP20 2,448.67
+1.16%
OTP 17,850
+2.26%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
0.00%
+0.26%
-0.20%
ZWACK 16,700
0.00%
-4.35%
ANY 1,540
-1.28%
RABA 1,335
+3.49%
-0.81%
-0.59%
+3.67%
+1.61%
-0.47%
+4.17%
-1.88%
+1.07%
+0.36%
OTT1 149.2
0.00%
+2.67%
MOL 2,750
+3.00%
+1.35%
ALTEO 2,120
+0.47%
0.00%
-0.83%
EHEP 1,510
+2.03%
-0.41%
+0.24%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.36%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
-0.51%
+4.95%
-1.60%
-1.27%
0.00%
-3.95%
NUTEX 14.66
-0.81%
GOPD 12,400
-2.36%
OXOTH 4,580
+0.66%
-1.98%
NAP 1,178
-0.17%
0.00%
-10.02%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Folytatnák a Red Bull Air Race-t

A szervező cég úgy készül, hogy jövőre is megtartják a budapesti világbajnoki futamot, de ha nem maradhat a belvárosi helyszín, a rendezvény értelmét veszti. A Red Bullnál aggódnak Tarlós István főpolgármester hétfői nyilatkozata miatt.

Meglepetés volt egy zökkenőmentes lebonyolítás másnapján – így reagált Gyulay Zsolt a Világgazdaságnak Tarlós István főpolgármester hétfői nyilatkozatára a Red Bull Air Race sportrepülőversenyről. A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a kormány 2020-ig kötelezte el magát a rendezvény támogatására, ahogyan a Forma–1 kapcsán 2026-ig. „Nagyon tisztelem a főpolgármestert, különösebben nem tudom kommentálni az általa mondottakat. Nekünk az a feladatunk, hogy a lehető legprofibban megszervezzük a rendezvényt” – mondta Gyulay Zsolt.

A Hungaroring vezérigazgatója jelezte, a maguk részéről továbbra is úgy készülnek, hogy lesz jövőre Budapesten Red Bull Air Race futam, az ehhez szükséges engedélyezési tárgyalásokat novemberben kezdik meg. Arra a kérdésre, hogy a főpolgármester meg tudja-e vétózni az eseményt, Gyulay úgy fogalmazott, hogy erről nincsenek információi, de hozzátette: a főpolgármester sok mindent meg tud vétózni.

Az biztos, hogy Budapest nem tud annyi reklámfelületet vásárolni a nemzetközi médiában, mint amennyit az Air Race hoz

– mondta a vezérigazgató. Ennek kapcsán emlékeztetett:

tavaly a televízióban 17 millióan látták világszerte a budapesti futamot, a tudósítások reklámértéken számolva elérik a 15 millió eurót (mintegy 5 milliárd forint).

A rendőrség statisztikája szerint csak idén 135 ezren követték a helyszínen a programot. „Nem kérdés, hogy a magyar turizmus adatai nem lennének ennyire kiugróak olyan események nélkül, mint a vizes világbajnokság, a Forma–1 vagy a Red Bull Air Race. A versenyzők szerint az Air Race budapesti futama olyan, mint a Forma–1-nek Monte-Carlo. Ezt egyrészt jó hallani, másrészt rávilágít a hasonlóságokra, hiszen a hercegség esetében is egy belvárosi futamról beszélünk, amelynek a létjogosultságát mégsem kérdőjelezi meg senki” – szögezte le.

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

A kritikák kapcsán – hogy a világbajnoki futammal összefüggésben megkapott közterület bérléséért csupán 13 millió forintot fizet a Hungaroring – Gyulay értetlenségének adott hangot. „Egy államilag támogatott ingyenes rendezvényről beszélünk, az állam az egyik zsebéből átteszi a másik zsebébe a pénzt. Mi annyit fizetünk, amennyit az illetékes fővárosi bizottság megállapít” – magyarázta arra utalva, hogy a kormány 2018 és 2020 között évi legfeljebb 6 millió euróval támogatja a szervezést a költségvetésből. Megjegyezte, hogy 2010 előtt az akkori fővárosi vezetés ingyen adta a közterületet.

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

Az elnök-vezérigazgató évi 500 millió forintra becsülte a Hunga­ro­ring szervezési költségeit a Red Bull Air Race kapcsán.

Ezenkívül jogdíjat is fizetnek a jogtulajdonos Red Bull Air Race GmbH-nak, amellyel 2020-ig van érvényes szerződésük. Az osztrák világcégnél Gyulay Zsolt tájékoztatása szerint nagy aggodalommal figyelték Tarlós István hétfői bejelentését, mely szerint amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny Budapest belvárosában, és hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben nem a Parlamenttől karnyújtásnyira lesz. Tarlós István egyúttal elnézést kért a budapestiektől a futam okozta zajszennyezés és a forgalmi korlátozások miatt.

Gyulay Zsolt szerint a belvárosi helyszín módosítása a fővárosnak sem érné meg, mert elveszítené az eseményben rejlő promóciós lehetőséget. „Kirakhatjuk egy reptérre is, ott is érdekes lesz, de ez mire jó a rendező országnak?” – tette fel a kérdést.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Kapcsolódó cikkek