A megkérdezett kis- és közepes vállalatok (kkv) vezetőinek csaknem fele nem tartja fontosnak a digitalizációt – egyebek mellett ezt az eredményt mutatja a T-Systems frissen publikált kutatása. A Magyarországon piacvezető informatikai cég 779 döntéshozót kérdezett, akiknek a válaszaiból az is kiderült, hogy a vállalatok 72 százaléka semmilyen IT-fejlesztést nem végzett az elmúlt két évben. Fejes Zoltán vezérigazgató-helyettes a számokat úgy kommentálta egy tegnapi sajtótájékoztatón, hogy mindez lehetőséget teremt számukra, hogy megértessék a magyar gazdasági társaságok 99 százalékát kitevő kkv-kal a digitalizáció praktikusságának lényegét. „Egy olyan forradalom küszöbén vagyunk, amely a mobiltelefonok megjelenéséhez mérhető” – fogalmazott.
Ezt viszont egyelőre nem mérik fel a magyar kis cégek. Ezen segítene a Telekom csoport tavalyi döntése, amely az addigi három üzleti szegmensből – lakossági, kkv és nagyvállalati – utóbbi kettőt összevonta. „Ebből mindenki profitál. A nagyvállalatok számára a kiszolgálás válhat személyesebbé, a kisvállalatoknak pedig elérhetők az alapvetően a multiknak fejlesztett megoldások” – fejtette ki Kaszás Zoltán vezérigazgató.
A kutatás szerint leginkább a húsz fő alatti cégek közömbösek a digitalizáció iránt, a szektorokat tekintve pedig a vendéglátás számít fehér foltnak, és az ipar a leginkább „átdigitalizált”. Az áttörést az hozhatja, ha a kkv-k felfedezik, hogy az innovációs kiadásaik növelése a versenyképességükben térül meg. Most azonban egy átlagos magyar vállalat legtöbb energiája az üzletszerzésre (a cégvezetők 46 százaléka nyilatkozott így) és a költséghatékonyság javítására (42 százalék) megy el, miközben a digitalizációban való előrelépés a sor végén (13 százalék) szerepel.
A digitalizáció iránt főleg a
20
fősnél kisebb cégek közömbösek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.