BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem akarják a digitalizációt a magyar kis- és középvállalkozások

A megkérdezett kis- és közepes vállalatok (kkv) vezetőinek csaknem fele nem tartja fontosnak a digitalizációt – egyebek mellett ezt az eredményt mutatja a T-Systems frissen publikált kutatása. A Magyarországon piacvezető informatikai cég 779 döntéshozót kérdezett, akiknek a válaszaiból az is kiderült, hogy a vállalatok 72 százaléka semmilyen IT-fejlesztést nem végzett az elmúlt két évben. Fejes Zoltán vezérigazgató-helyet­tes a számokat úgy kommentálta egy tegnapi sajtótájékoztatón, hogy mindez lehetőséget teremt számukra, hogy megértessék a magyar gazdasági társaságok 99 százalékát kitevő kkv-kal a digitalizáció praktikusságának lényegét. „Egy olyan forradalom küszöbén vagyunk, amely a mobiltelefonok megjelenéséhez mérhető” – fogalmazott.

Ezt viszont egyelőre nem mérik fel a magyar kis cégek. Ezen segítene a Telekom csoport tavalyi döntése, amely az addigi három üzleti szegmensből – lakossági, kkv és nagyvállalati – utóbbi kettőt összevonta. „Ebből mindenki profitál. A nagyvállalatok számára a kiszolgálás válhat személyesebbé, a kisvállalatoknak pedig elérhetők az alapvetően a multiknak fejlesztett megoldások” – fejtette ki Kaszás Zoltán vezérigazgató.

A kutatás szerint leginkább a húsz fő alatti cégek közömbösek a digitalizáció iránt, a szektorokat tekintve pedig a vendéglátás számít fehér foltnak, és az ipar a leginkább „átdigitalizált”. Az áttörést az hozhatja, ha a kkv-k felfedezik, hogy az innovációs kiadásaik növelése a versenyképességükben térül meg. Most azonban egy átlagos magyar vállalat legtöbb energiája az üzletszerzésre (a cégvezetők 46 százaléka nyilatkozott így) és a költséghatékonyság javítására (42 százalék) megy el, miközben a digitalizációban való előrelépés a sor végén (13 százalék) szerepel.

A digitalizáció iránt főleg a

20

fősnél kisebb cégek közömbösek

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.