Mobil eszközökön elérhető oktatójátékot fejlesztett a Pénziránytű Alapítvány az edutainment, azaz játszva tanulás jegyében. Az online játékot a 2017-ben megjelent Küldetések a pénz világában című tankönyv és munkafüzet tartalmi és képi világa hívta életre – a játék telefonon és tableten egyaránt elérhetővé válik a 2018/2019-es tanév kezdetétől.
A Pénzügyi Hősképző applikáció – a tankönyv célcsoportjával megegyezően – a 7–8. évfolyamos diákok számára biztosítja az élményalapú pénzügyi ismeretterjesztést. A Pénziránytű Alapítvány célja olyan oktatójáték létrehozása volt, amely a diákok egyéni felhasználása mellett akár tanórai keretek között is hatékony és modern eszközként szolgál a mindennapi pénzügyekben való jártasság megszerzéséhez.
A játék teljesítéséhez a tankönyv tematikájára építve tizenegy küldetést – tíz egymásra épülő egységet és egy záróküldetést – kell megoldaniuk a tanulóknak. A küldetések egy kerettörténetbe illeszkednek, a „pénzügyi hőssé válás” folyamatát a könyvből már jól ismert felnőtt mentor és diák segítői kísérik végig, és szükség esetén segítséget nyújtanak a játékosnak. A tíz küldetésen belül számos kisebb játékos feladat, azaz kihívás várja a diákokat. A kihívások sokszínűségét – többek között – a kvíz jellegű, számolós, asszociációs, halmazba rendezős feladványok változatossága biztosítja.
A korosztály igényeihez igazodva a játék kialakítása során a gamifikáció eszközeit is beépítették, így lehetőség van karakterválasztásra és személyre szabásra, elismerések gyűjtésére, ranglisták megtekintésére, valamint a hősképző folyamatos renoválására a helyes válaszadások révén.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható