Négy év alatt 1500 milliárdot költünk vasútfejlesztésre
Az ITM államtitkára hangsúlyozta,
a környezetkímélő, a közutak terhelését mérséklő, a közösségi közlekedés gerincét adó vasúti ágazat fejlesztését 2022-ig mintegy 1500 milliárd forint forrás segíti.
Mosóczi László szerint az ügyfélorientált szolgáltatói jövőkép megvalósítása elképzelhetetlen a járműpark lendületes korszerűsítése, minőségi cseréje nélkül.
Felidézte, hogy a MÁV-Start mára az európai államvasutak közül a legnagyobb, jelenleg 123 motorvonatból álló egységes elővárosi FLIRT-flottával rendelkezik.
A vasúttársaság jövő ősztől 11, a megkötött keretszerződés alapján pedig a későbbiekben összesen akár további 40 nagykapacitású, 600 férőhelyes motorvonatot állít forgalomba – mondta az ITM államtitkára.

Mosóczi László kiemelte, hogy a MÁV már nemcsak vevőként, hanem fejlesztőként saját termékével is képes megjelenni a vasúti járművek piacán,
a hazai innovációra építő IC+ kocsik közül három év alatt 20+70 darab készülhet el a Szolnokon megkezdett sorozatgyártásban.
Fónagy János, a Miniszterelnöki Kormányiroda nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkára köszöntőjében a magyar vasút történetének jelentősebb állomásairól beszélt, egyebek közt megemlítette, hogy 2010-ben az Orbán-kormány a korábban bezárt mellékvonalakból tízet újra indított.
Fónagy János kitért arra, hogy a 2013-ban elfogadott személyszállítási közlekedési törvényben a kötöttpályás közlekedés elsőbbséget kapott, megfelelő színvonalú, megbízható szolgáltatással pedig a vasút elnyeri az utasok bizalmát.
A Magyar Államvasutak és társaságai biztosítják mintegy 37 ezer család megélhetését
és több mint évi 1 millió személyszállító vonat továbbítását, a vasút lépésről lépésre fejlődik, korszerűsödik a hálózat, modern szerelvények szolgálják az utasok kényelmét – mondta Fónagy János államtitkár.


