Jócskán meghaladta a belépő dolgozók száma a kilépőkét tavaly a Budapesti Közlekedési Zrt.-nél (BKV) – ezt a társaság közölte a Világgazdasággal. Eszerint a főállásúak létszáma több mint 400 fővel emelkedett 2018 egészét vizsgálva, beleértve a teljes és a nem teljes munkaidős, valamint a nyugdíjas munkavállalókat is. A BKV az adatokat azt követően juttatta el lapunkhoz, hogy múlt hét csütörtökön egy másik statisztika alapján arról írtunk: az előző évben 677 fő távozott a cégtől, miközben 590 újonnan érkező vállalt munkát. A társaság kiemelte: az idézett számok csupán a főállású, teljes munkaidős munkaerőre igazak, de nem szerepeltetik a részmunkaidős munkatársakat. Utóbbiakkal tavaly 956-an hagyták ott a BKV-t, és 1369-en léptek be. A cégnél mintegy tízezren dolgoznak.
A kilépők közül legtöbben – 340-en – közös megegyezéssel bontottak szerződést. Ugyancsak magas azoknak a száma – 253 –, akik saját maguk kezdeményezték a felmondásukat, nyugdíjazás miatt pedig 210-en számoltak le a társaságnál.
Az idei első két hónap adatai ellentétes képet mutatnak. Januárban a kilépők többen voltak a belépőknél – 124-81 –, de ez a BKV szerint egyszeri hatás, amit a szokásosnál több tanfolyam és az ezzel járó lemorzsolódás, valamint a nyugdíjazások számának emelkedése magyaráz. Februárban 92 kilépés mellett 108 belépést regisztráltak. A BKV értékelése szerint a 2019-es bérmegállapodás elhúzódása nem növelte jelentősen a foglalkoztatottak elvándorlását a társaságtól.
Ha a fluktuációt nem is, a szakszervezet elégedetlenségét mindenesetre komolyan fokozta, hogy a BKV a március közepi bértárgyalásokon továbbra is 5 százalékos ajánlattal állt elő, miközben a dolgozók követelései legalább 13 százalékos emelésről szólnak. A szakszervezeti tagság 80 százalékát tömörítő szervezetek a múlt szerdán jelentették be hivatalosan, hogy sztrájkbizottságot hoztak létre. Amennyiben nem történik előrelépés, a fővárosi tömegközlekedési dolgozók április második felében tarthatnak munkabeszüntetést. A cég erre úgy reagált: tisztában vannak vele, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a munkavállalók vonzásának és megtartásának legfontosabb eszköze a bérezés. Jelezték, hogy a BKV-nál 2017-től átlagosan 27 százalékkal emelkedtek a fizetések, ami meghaladja az állami közlekedési vállalatoknál hasonló periódusban tapasztalt 25 százalékos pluszt. „A menedzsment 2019-re is tervez bérfejlesztést, ennek mértékéről folynak a tárgyalások” – tették hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.