Többet költenek itthon a fogyasztók mobiltelefonra, mint számítástechnikára. Míg az előbbire tavaly 132 milliárd forintot áldoztak, az utóbbira 109 milliárdot. Mindez azért érdekes, mert az elmúlt öt évben jellemzően kevesebbet költöttek telefonokra, mint laptopokra és számítógépekre. Ez azt mutatja, hogy a mostani okostelefonok már nem a tabletek, hanem a laptopok helyettesítői, ami újabb kérdéseket vet fel, ám az iparág egyelőre nem tudott eredetibb választ adni a trendre, mint a nagyon olcsó és a nagyon drága laptopok marketingje, középút nincs. Az elmúlt öt évben a legnagyobb növekedést egyébként a telefonköltések mutatták, a Blokkk.com internetes kereskedelmi szakportál szerint 159 százalékkal nőtt a készülékek folyó áras értékesítése. Az elektronikai területen meglepő módon még a fotózáshoz köthető eszközök eladása tudta megtartani a növekedési ütemet. Itt 34 százalékos az erősödés az elmúlt öt év távlatában. Ez azért érdekes, mert a mostani okostelefonok többsége képrögzítésben többet tud, mint a közép- és felsőközép kompakt fényképezőgépek.
Nemcsak az elektronikai, a lakásfelszerelési piacon is mutatkoztak érdekes elmozdulások. A bútoroknál például az elmúlt öt év alatt csaknem megduplázódott a költés, pedig Magyarország korábban nem számított „lakásfetisisztának”, nem úgy, mint az olaszok vagy a németek. A trend változását igazolja, hogy a bútorok mellett a lakástextil értékesítése nőtt extrém módon, ezen a területen öt év alatt több mint 80 százalékos volt a folyó áras emelkedés.
A napi fogyasztási cikkek piacán semmi különös nem történt, folytatódott a tíz éve tartó trend. A kozmetikai és piperecikkek átveszik a hatalmat a vásárlók költéseiben. Ezeknél a termékeknél öt év alatt a Blokkk.com számításai szerint 63 százalékos volt a növekedés. Ami viszont érdekes, hogy a kávéra elköltött összeg 39 százalékkal nőtt. Ez azt mutatja, hogy a háztartások az élvezeti cikkekben is szeretnek „felfelé” költeni, vagyis a jobb minőséget megvásárolni.
Sok esetben a növekedés mögött árerősödés is szerepel, ám az említett árucsoportoknál nem volt jellemző az erős infláció. Egyszerűen arról van szó, hogy a háztartásoknak nőtt az elkölthető jövedelmük az elmúlt öt évben, és az igényeikre végre áldozhattak anélkül, hogy megszorításokat kellett volna eszközölniük a családi kasszában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.