BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közbringarendszer lesz a Balatonnál is

Keresztben és hosszában is átkerekezhető lehet az ország 2030-ra, a kerékpárutak fejlesztésére 2014 és 2020 között 200 milliárd forintot költenek.

Hatezer kilométer megépítésével és korszerűsítésével 15 ezer kilométeresre bővül 2030-ra a magyarországi kerékpárutak és kerékpározásra kijelölt utak teljes hálózata. Az elkészült és folyamatban lévő fejlesztésekre a 2014–2020-as időszakban 200 milliárd forintot költenek, 50 milliárdot hazai, a többit uniós forrásból – mondta Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára egy háttérbeszélgetésen.

A hét végén zárul le a balatoni kerékpárút-fejlesztés jelentős része egy 42 kilométeres megújuló szakasz átadásával a tó keleti részén. A Balatoni Bringakör 220 kilométeres teljes hosszának megújításáról már döntött a kormány, erre 2021-ig 17 milliárd forintot szánnak. Három helyen szolgáltatóközpont jön létre, megújul a teljes nyomvonal, és végül 800 kilométer kerékpározható út bevonásával a Balaton környéki területeket is behálózzák a turisztikai kínálatba. Elkészül 2021-re a 110 kilométeres Budapest–Balaton kerékpárút 10 milliárdos beruházásból, nem teljes hosszán önálló kerékpárúttal, hanem helyenként kerékpározásra kijelölt útszakaszokkal tarkítva. Sopron-Fertő és a Tokaj–Felső-Tisza térségében hasonló szolgáltatásfejlesztések indulnak el, mint a Balatonnál, az előbbire 662 millió, az utóbbira 435 millió forintot szánnak. Már folyamatban van a Tiszafüred és Poroszló közötti kerékpárút kiépítése 4,2 milliárd forintból, ezzel körbeér a Tisza-tó körüli hálózat. Ugyancsak épül már a Tokaj és Rakamaz között hiányzó szakasz, valamint a Hatvan–Apc közötti, és az idén kezdődik meg a Budapest–Dunakeszi, Budapest–Szentendre, Budapest–Etyek és Győr–Pannonhalma kerékpárút kialakítása.

Cseresnyés Péter kiemelte, hogy három év alatt 19-ről 22 százalékra nőtt a kerékpárt fő közlekedési eszközként használók aránya a felnőtt lakosság körében. Ezzel Európa harmadik legtöbbet kerékpározó országának számítunk Hollandia és Dánia után. Az egyre kedveltebb kerékpározás a közbringarendszerek terjedését is magával hozza: a Bubi mintájára működő nyolc vidéki mellett tizedikként a Balatoni Közbringarendszer tervezése is elkezdődött – tudtuk meg –, miközben a fővárosban további 16 új gyűjtőállomással 143 helyszínre, és további 300 új kerékpárral 1600-ra bővül az egyre népszerűbb szolgáltatás kínálata. Az aktív turizmus növekvő népszerűsége is indokolja azt a nagyszabású fejlesztési programot, amelynek eredményeként hamarosan biztonságosan végigkerékpározható lesz az ország Debrecentől Budapesten és a Balatonon át Szlovénia és Horvátország felé is.

A beruházások mögött

50

milliárd forint állami forrás áll

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.