VG | Csaknem 330 kiállítóval megnyílt a China Brand Fair kínai beszállítói kiállítás és fórum, a kelet-közép-európai régió legnagyobb kínai üzleti találkozója. A kiállítók tizenöt iparágat képviselnek, a gyártással foglalkozó cégek mellett jelen van számos külkereskedelmi vállalat is, amely további több száz kínai cég termékeit kínálja.
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára a rendezvény megnyitóján elmondta: a kreatív ipar bővülése kétszerese a magyar gazdasági növekedésnek, pedig a teljes magyar növekedés is 5,3 százalék. A tucatnyi ágazatból álló iparágból kiemelkedik a film, a reklám és a divat; a magyar vállalkozók ezeken a területeken érhetik el a legnagyobb nemzetközi sikereket. Hozzátette: a magyar–kínai kétoldalú kapcsolatok nagyon jók, a kereskedelmi forgalom tavaly 10 százalékos növekedéssel meghaladta a 8,7 milliárd dollárt.
Tuan Csie-lung, a Kínai Népköztársaság budapesti nagykövete a rendezvényen elmondta: a kétoldalú kapcsolatok erősek és bizalmon alapulnak, a kínai kultúra Budapesten európai viszonylatban is egyedülállóan sok programmal és intézménnyel lehet jelen. Kína világszinten szeretné bővíteni a kulturális kereskedelmét, és úgy látja, hogy a közép- és kelet-európai államokkal kialakított együttműködés tartogat még olyan lehetőségeket, amelyek a gazdaság más területeit is erősíthetik. A kínai kulturális és turisztikai minisztériumot képviselő Ma Feng a kapcsolatok erősítése végett a közös projektek együttes támogatását javasolta, tapasztalatcserét és hatékonyabb kapcsolatokat szorgalmazott a kreatív gazdaság, a turizmus, az innováció területén. A szakember segítséget ígért ahhoz, hogy a helyi vállalatok és a kreatív szakemberek megjelenhessenek a távol-keleti ország nemzetközi vásárain, szakmai rendezvényein.
A kínai gyártókat és kereskedőket felvonultató rendezvényre az idén több mint 8000 látogató regisztrált, és mintegy 10 ezer tárgyalási időpontot foglaltak le. Ebből csaknem kétezer üzletember a régió országaiból, Szlovákiából, Szerbiából, Horvátországból, Romániából, Szlovéniából, Ukrajnából, Bosznia-Hercegovinából, Moldovából, Albániából, Montenegróból érkezett a háromnapos rendezvényre. Az idén is lehetőséget biztosítanak a szervezők magyar és más kelet-közép-európai cégeknek, hogy a Kínába szánt exporttermékeiket bemutathassák a beszerzéssel foglalkozó kínai szakembereknek, ezzel segítve a vállalatok kínai piacra lépését. Az importálni szándékozó kínai cégek képviselői nyolc kelet-közép-európai ország hatvan kiállítójának a termékeit ismerhetik meg a kiállításon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.