BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rövid távú célokra gyűjtenek a fiatalok

Az Y generáció fiatalabb és a Z generáció idősebb tagjai állnak a legjobban, ha pénzügyi edukációról van szó az OTP Bank öngondoskodási indexének 2018-as adatai szerint. A korosztályba tartozó megkérdezettek 66 százaléka otthon (szülőktől, nevelőktől), 36 százaléka

a felsőoktatásban tanult a pénzügyekről. Ehhez képest a vizsgált teljes lakosság átlaga 54 és 27 százalékban nyilatkozott úgy, hogy kapott pénzügyi oktatást. Ennek ellenére a 19–30 év közöttiek rövid távú pénzügyi célokat tűztek maguk elé: a ruhatár bővítése, felújítása

(34 százalék), okostelefon, táblagép, számítógép, laptop vásárlása (31 százalék), nyaralás, belföldi vagy külföldi utazás (20 százalék). Lakásvásárlásra a megkérdezettek 12, váratlan helyzetekre 6, családalapításra 3 százalék tervez gyűjteni. | VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.