A globálisan nyomás alatt álló autóipar számára Kelet-Közép-Európa és benne Magyarország lehet a kevés menekülőutak egyike – erről is beszélt a Világgazdaságnak a nemzetközi tanácsadó cég, a McKinsey kelet-közép-európai autóiparért felelős partnere. Kadocsa András szerint a magyar gazdaság kifejezetten a jó oldalon áll az ágazatban zajló fejlemények szempontjából, mivel a földrajzi pozíciójából is fakadóan nem érinti a pillanatnyi politikai és kereskedelmi bizonytalanság
Jóval kevesebb kockázattal jár itt beruházni, mint a tipikus távolabbi helyszíneken, és azok közül soknak a munkaerőköltség-előnye is sokat zsugorodott vagy el is tűnt a régiónkhoz képest. Ezért sem tartok hanyatlástól
– mondta.
A szakértő úgy látja, hogy rövid és középtávon változhat a magyarországi befektetések dinamikája, de ez korántsem változtatja meg az ország autóipari szerepét. Szerinte nem evidens, hogy egy-egy régiós fejlesztés védelmet élvez, ugyanakkor minden tény abba az irányba mutat, hogy a gyártóknak ezt a térséget kell erősíteniük, és ki kell tartaniuk az ide tervezett projektek mellett. „Az érintett szereplők erről hideg fejjel és a hosszú távú szempontjaikat figyelembe véve szoktak dönteni” – jegyezte meg.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja