Az Extreme Digital jövő péntekre tartogatja a Black Friday-akciókat, átlagosan mintegy 30-35 százalékkal árazza le a termékeit, így több mint egymilliárd forintnyi kedvezményt kínál a tematikus árukészletre. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője a Világgazdaságnak kifejtette, hogy forgalmi szempontból a november és a december is dupla hónapnak számít. A november tavaly hozott először nagyobb bevételt a Black Friday révén, mint a karácsonyi bevásárlás fűtötte december, és ez várhatóan az idén is így lesz. Ez azért is nagy szó, mert a GKI és az Árukereső kalkulációja szerint az idén fejenként már csaknem 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra. Az Extreme Digital vezetője szerint az idén átlag feletti lehet az elektromos rollerek és az okosórák iránti kereslet a Black Friday alkalmával, az utóbbi értékesítése egy év alatt az ötszörösére futott fel. De a slágertermékek változatlanul az okostelefonok, a plazmatévék és a notebookok lesznek. Várhatóan sokan vesznek mosógépet vagy hűtőt a fekete pénteken, ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a nagy háztartási gépek eladásának a 15-20 százaléka már a virtuális térben zajlik.
Várkonyi Balázs kifejtette, hogy a Black Friday alkalmával több százezer új felhasználóval kerülnek kapcsolatba, ezért ez az időszak elsősorban az ügyfélszerzésről szól, a látványosan növekvő megrendelések miatt pedig kedvezőbb feltételeket csikarhatnak ki a beszállítókból. Mint mondta, év közben százból három, fekete pénteken viszont százból hat online látogató vásárol náluk. Ilyenkor a kosárérték valamivel alacsonyabb, a kiválasztott árucikkek száma viszont nagyobb. A hagyományos műszaki áruk mellett a szépségápolási cikkeket és a lakberendezési termékeket is egyre többen keresik. Az Extreme Digital alapítója szerint a vásárlói roham ellenére az idén sem remeg meg a „logisztikai láb”: a 2–7 napos kiszállítási időintervallum mellett opció a személyes átvétel is, így a vásárló garantáltan öt napon belül jut hozzá a termékhez.
A tizenöt napos termékvisszaküldési határidő és a bankkártyás fizetés biztonságának növelése is hozzájárult ahhoz Várkonyi Balázs szerint, hogy az elmúlt négy évben a két és félszeresére nőtt a hazai e-kereskedelem. Az Extreme Digital és az eMAG fúziójáról az ügyvezető úgy fogalmazott a Világgazdaságnak, hogy a két cég november végére egyesül, az első új, közös üzleti évet pedig jövő áprilisban kezdi meg. Együttes idei árbevételük mintegy 80 milliárd forint lehet, a cél az, hogy öt éven belül egymilliárd eurót, bő 300 milliárd forintot érjenek el. Az új cégnek Várkonyi Balázs lesz a vezérigazgatója, e-digitalos tulajdonostársa, Kelemen Gyula pedig a gazdasági igazgatója, Catalin Dit, az eMAG eddigi vezetője pedig a kereskedelmi igazgatói pozíciót töltheti be.
Erős őszkezdés
A nyárzáró forgalmat 1 százalékponttal meghaladva, éves alapon 6,3 százalékkal nőtt szeptemberben a kiskereskedelmi értékesítés, az 1025 milliárd forintos forgalmat az iparcikkek hajtották. Az élelmiszerboltokban 3, a non food kategória üzleteiben 8,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,1 százalékkal nőtt az értékesítés. A KSH adatai szerint az első háromnegyed évben a forgalom volumene 5,8 százalékkal múlta felül a 2018. január és szeptember közötti időszakét.