Számottevők az építőipari szereplők által a környezetterhelés csökkentésére tett lépések, de az éghajlatváltozás miatt ágazati összefogásra van szükség. Tovább kell növelni például a környezetbarát anyagok felhasználásának arányát, és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású termékek mellett egyre nagyobb teret kell adni a hagyományos, természetes vagy bioanyagok használatának – vélekedik a Mapei Kft. ügyvezetője, Markovich Béla. Az október végéig 17 milliárd forintos árbevételt, ezzel 20 százalékos forgalomnövekedést felmutató építőkémiai termékgyártó cég saját szakkiállítást szervez Floor Expo néven, ahol a padlók burkolására kidolgozott új anyagokat és technológiákat akarja széles körben megismertetni. A Mapei ezzel érzékeny területre fókuszál: a termelőüzemekben jellemzően többhetes leállással, a lakóingatlanokban pedig kiköltözéssel jár a padlóburkolatok cseréje.
Az alternatív padlóburkolatoknak – a nagytáblás ipari padlókhoz hasonlóan – Magyarországon még csak néhány százezer négyzetméteres piacuk van évente, a kerámia hidegburkolatok 10-16 millió négyzetméteres forgalma mellett. A sportlétesítmények speciális padlófelülete mára világszinten lekörözte a hagyományos melegburkolatok iránti keresletet, és növekvő igény jelentkezik az ipari üzemek felől is. „Az építőipar szárnyalása után mérsékeltebb időszak jöhet, de ha a két évvel ezelőtti szinten stabilizálódik az ágazat hazai teljesítménye, az is elegendő megrendelést hoz a piaci szereplőknek” – vélik a Mapei vezetői, akik szerint pánikra semmi ok. A cég mindenesetre újraindította exporttevékenységét, miután új sóskúti üzeme beindulásával meg tudta duplázni korábbi 55 tonnás éves termelését. A külpiacokra így már a növekvő hazai kereslet mellett is tud szállítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.