BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Lépéskényszerben a gyártó cégek

Az előttünk álló években óriási erőforrásokat fordítanak az ICT terület fejlesztésére a gyáriparban dolgozó legnagyobb cégek, miközben új kihívásokkal kell szembenézniük – derül ki a Liferay globális vállalati felméréséből.

Az információ és kommunikáció technológiára (ICT) fordított összeg 2022-re elérheti a 459 milliárd dollárt a világ legnagyobb gyártó cégeinél

– derül ki a Liferay csoport szeptemberben végzett, globális felméréséből. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Global 2000 előrejelzései alapján jelentős változások várhatók a gyártó cégeknél az előttünk álló néhány évben. Így például a legnagyobb gyáripari vállalatok 60 százaléka már 2020-ra azt tervezi, hogy digitális platformokba ruház be, miközben 2021-re már a 30 százalékuk használja majd a mesterséges intelligenciát.

Fotó: Shutterstock

Figyelemre méltó emellett, hogy szándékaik szerint 2022-re a gyártók háromnegyede hoz létre olyan digitális platformokat, amelyek egységesítik a termékek és a gyártási folyamatok adatait. Ötéves időtávon pedig – állapította meg a felmérés – már a legnagyobb gyártó cégek 35 százaléka beépíti hálózatába a 3D nyomtatási folyamatokat, amelyekkel egyrészt optimalizálni tudja logisztikai költségeit, másrészt javíthatja az ügyféléményt is. Emellett az érintett cégek 45 százaléka – az IoT és a Big Data lehetőségeit használva – 2024-re már képes lehet arra, hogy a „smart manufactoring” elvén bővítse a gyártási folyamatokat.

A digitalizáció nyújtotta lehetőségek kihasználása mellett ugyanakkor több dologra is figyelniük kell az ágazat cégeinek – emelte ki az ügyvezető igazgató. Az egyik, hogy

a digitális átalakulás sikerét nagyban gátolhatja a változások vállalaton belüli elutasítottsága, vagy a szakemberhiány.

Szintén érdemes kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy a gyártásii folyamatok során keletkező adatmennyiséget megfelelően dolgozzák fel – itt jelent megoldást a mesterséges intelligencia alkalmazása –, és fel kell készülni az erősödő piaci verseny, és a startupok támasztotta kihívásokra is. Nagyon fontos emellett, hogy a gyártó cégeknél is sokkal jobban előtérbe kerül az ügyfélközpontúság, vagyis jelentős erőforrásokat kell mozgósítani az ügyfélélmény növelésére, ha a cég meg kívánja őrizni, vagy javítaná pozícióit a konkurenciával szemben..

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek