A világ minden pénzét elköltik az amerikaiak a Fekete Pénteken
Rekordot döntöttek az online eladások az Egyesült Államokban, tarolnak a Black Friday napján az akciók a tengerentúl.
MTI
2019.12.01, 17:35
Megosztom a cikket
Az amerikai Black Friday (fekete péntek) történetében idén rekordot döntöttek az online eladások: 7,4 milliárd dollárt költöttek az Egyesült Államokban internetes vásárlásokra ezen az egyetlen napon.
Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Adobe gazdaságkutató intézetének adatai szerint az amerikaiak 20 százalékkal többet költöttek online vásárlásokra pénteken, mint tavaly ugyanezen a napon.
MTI Fotó: Balázs Attila
Az online eladások terén ugyanakkor még mindig a tavalyi Cyber Monday (kiber hétfő) a listavezető, amelyen az amerikaiak 7,9 milliárd dollárt költöttek internetes vásárlásra, és az Adobe Analytics szerint az idei kiber hétfőn az online költések elérhetik a 9,4 milliárd dollárt is.
Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap elnevezése is egyes magyarázatok szerint arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges „vörösből„ a nyereséges „fekete” tartományba.
Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap hosszú évtizedek óta a karácsonyi vásárlási szezon kezdetének számít, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. A hálaadást követő hétfőre 2005-ben hirdették meg először az internetes vásárlás ösztönzését szolgáló Cyber Monday-t.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.