A Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai ezúttal is összeállították miben látják a marketing és kommunikációs szakma meghatározó trendjeit. Az egyéniségektől és számtalan egyéni megoldásoktól hemzsegő tarka világunkban még nagyobb szükség van az egyértelmű eligazodási pontokra, amelyhez a legalkalmasabb zsinórmértéket a fogyasztói igények és azok kielégítési színvonala nyújtja – állítják a döntéshozók.
A Magyar Marketing Szövetség kiemelt figyelmet fordít a megbízói oldal szakmai képviseletére, ennek szellemében alapította meg 2016 év végén a Marketing Döntéshozók Klubját, az exkluzív vezetői fórum tagjai több mint egy tucat jelentős, márkát képviselnek.
A klub tagjai immár negyedik alkalommal fogalmazzák meg az előttünk álló esztendő meghatározó szakmai trendjeit. Ahogy Jákó Eszter (MVM) fogalmazott „egy bizonyos trendnélküliség figyelhető meg: egyszerre van jelen sok irányzat, nincs igazán egy kiemelt fókusz, egy jól kivehető csapásirány, amire felfűzhetőek az egyes irányzatok”.
Sokkal inkább a korábban is leírt trendek finomodnak, specializálódnak
– egészíti ki Bene Nikoletta (SPAR).
Az aktuális szakmai kihívások összetettségét jól érzékelteti a marketing szakma meghatározó szakmai konferenciájának, a tavaly őszi Marketing Summit –nak sokszínű programja is. A szakemberek abban egyetértenek, hogy noha bizonyos ügyfélkörökben illetve termékcsoportoknál egyre elterjedtebb jelenség a márkakerülés, mégis hatalmas a szerepe a márkák tudatos (fel)építésének és gondozásának.
– foglalja össze Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt, a Marketing Döntéshozók Klubjának alapítója.
Így újra – persze lényegesen magasabb minőségi szinten – visszatérhetünk a gyökerekhez: a marketing ismét azt a vezérlő vállalatvezetési szemléletmódot tükrözheti, amelynek a fókuszában a fogyasztó, annak igénye áll.
A márkáknak pedig olyan szakembereket, még inkább a szakemberek olyan hálózatát kell felsorakoztatni, akik képesek és akarnak is ezért a célért közösen tenni. Az erőre kapó ügyfélélmény-fókusz és annak fejlesztése lehet az a fő rendezőelv, amely közös mederbe tereli a (t)rendetlen trendeket és az alkotni vágyó szakmai tetterőt.