BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy leépítésre készül a Budapest Airport

Várhatóan az újraindulást követően a légiutasforgalom nem egy ütemben fog helyre állni, épp ezért a fenntarthatatlan a jelenlegi munkerő állomány.

Csaknem háromszáz munkavállalójától válik meg a Budapest Air­port – írja a Magyar Nemzet.

A lap információi szerint a dolgozókat azért bocsátják el, mert a repülőtéren március közepe óta alig van forgalom. Ez azonban heteken belül változhat, a diszkont-légitársaságok foglalási rendszereiben májusra ugyanis már több tucat városba lehet repülőjegyet vásárolni.

Bajban lehetnek a reptéri dolgozók

A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a válság kezdete óta minden lehetséges intézkedést megtett a munkahelyek védelméért, azonban a vállalat hosszú távú és hatékony működésének biztosítása, valamint a megmaradó munkahelyek védelme érdekében elkerülhetetlenné vált a létszámcsökkentés a BUD csoport munkavállalóinak körében.

„Legfeljebb 275 főre jelentett be létszámcsökkentést a BUD-csoport, ez a szám azonban a forgalmi helyzettől füg­gően és a munkahelyvédelmi intézkedéseknek köszönhetően még jelentősen csökkenhet” – nyilatkozta a lapnak a ferihegyi repülőtér kezelője.

A cég a létszámleépítést a forgalom újraindulásának időpontjától és ütemétől függően, több lépcsőben hajtja végre.

Várhatóan az újraindulást követően a légiutasforgalom nem egy ütemben fog helyre állni, épp ezért a fenntarthatatlan a jelenlegi munkerő állomány.

Míg 2019 áprilisában átlagosan napi 44 ezer induló és érkező utas haladt át a repülőtéren, 2020 áprilisában alig 250–300 fő.

Az elmúlt évek során megszokott 16-17 millió fős mozgást aligha fogja elérni a következő egy-két évben az utasforgalom.

Fotó: AFP

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség friss becslése szerint az egy évvel korábbihoz viszonyítva felére csökkenhet az idén a légi utasok száma ­Európában és 6,7 millió légi közlekedéshez kapcsolódó állás szűnhet meg. A prognózis szerint Magyarországon 53 százalékos utasforgalom-csökkenés lehet és 38 ezer állásra nem lesz szükség.

Vannak derűlátóbb vélemények is: Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója szerint már idén nyáron repülni fognak a családok a nyaralóhelyekre, tengerpartokra. Az ír fuvarozó ebben partner lesz, mert akár egy euróért is eladja a jegyeket, csak vigyék.

Május elejétől több, egyelőre meg nem nevezett bázisát is újranyitja a Wizz Air: Váradi József vezérigazgató azt nyilatkozta, folyamatosan figyelik a piaci lehetőségeket.

Az egyik bázis Bécs lesz, május elsejétől egyebek között spanyol és olasz városokba indítanak járatokat Schwechatról. Kérdés persze, hogy addig feloldják-e az érintett országokban a határátlépésre vonatkozó korlátozásokat. Mindenesetre aki bátor és van kedve utazni, az május–június­ban igen kedvező áron teheti meg.

Mind a Ryanair, mind a Wizz Air foglalási rendszerében többtucatnyi európai város szerepel, köztük olaszok is, az árak pedig 5-10 ezer forint között vannak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.