BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Szárnyakat kapott a barkácsolási kedv

A Praktiker vásárlói tudatosabbá váltak, így bár a forgalom csökkent, jelentősen megnőtt az átlagos kosárérték.

A járványhelyzet korlátozásai miatt több időt töltenek otthon a családok, ennek tudható be, hogy megnőtt a barkácsolási, az otthon- és kertszépítési, renoválási kedv – ezt a trendet a Praktiker és az Újház Centrum is megerősítette a Világgazdaságnak.

Mivel a nagy többség otthon ragadt, és a szakemberek jelentős része nem vállal munkát, mindenki maga igyekszik ezeket a munkálatokat elvégezni, legyen szó festésről, kisebb felújításokról, kertrendezésről. Ennek megfelelően jelentős forgalomnövekedés tapasztalható például a festékek és a lazúrok kategóriájában

– mondta el lapunknak Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója. Jelezte, hogy vannak olyan árucsoportok, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyihoz képest, ami egyértelműen arra utal, hogy

a vásárlóik egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, javításokkal, állagmegóvással tölti.

A Praktikerben az áruházban vásárlók száma több mint 10 százalékkal csökkent, eközben jelentősen, 30 százalékkal növekedett az online felületen vásárlók száma. Visszaesett az élmény- és szabadidős vásárlások száma is, illetve a vevők sokkal tudatosabban terveznek, ezért a vásárlószám mérséklődése mellett látványosan emelkedett az átlagos kosárérték.

Fotó: VG

Összességében azonban a járvány negatívan befolyásolja a Praktiker szezonális forgalmát: csökkenés tapasztalható a tavalyi évhez képest.

Az áruház különböző akciókkal igyekszik minden érdeklődőt a webshopba terelni, az árucikkek kiszállítása országszerte zökkenőmentes.

A cég a kibontakozó válság ellenére egyetlen munkavállalóját sem küldte el, továbbra is 1600-an dolgoznak az országos hálózatban

– húzta alá Karl-Heinz Keth.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja!

Kapcsolódó cikkek