Magyar gazdaság

Újabb támogatást kap a fővárosi tömegközlekedés

A kormány ösztönözni akarja, hogy Budapest 100 új trolit és villamost vásároljon.

A Magyar Közlönyben szerdán megjelent a kormány előző nap hozott határozata a környezetbarát budapesti járműbeszerzés támogatásáról. A kabinet döntésében leszögezi: a kormány kifejezetten támogatja, hogy Budapest Főváros Önkormányzata meglévő 61 milliárdos, szabad felhasználású hitelkeretéből

100 új trolit és villamost vásároljon a budapesti tömegközlekedés fejlesztése részeként.

A kormányhatározat megállapította, hogy a kormány intenzív támogatásával 2022-ig összesen 1052 vadonatúj metró, villamos, busz, troli állhat forgalomba a budapesti tömegközlekedésben. A kormánydöntés azt is rögzíti, hogy 2010 és 2021 között a kormány összesen több mint 1330 milliárd forinttal támogatja a fővárosi tömegközlekedést.

A kormány a Magyar Államkincstár adatszolgáltatása alapján rögzítette, hogy Budapest Főváros Önkormányzata jelentős,

224 milliárd forintos szabadon felhasználható likvid pénzállománnyal rendelkezik.

A pénzügyminiszter jelentése alapján a kormány azt is megerősíti, hogy a fővárosi önkormányzatnak a kormány támogatása alapján van még szabadon felhasználható 61 milliárd forintnyi hitelkerete az Európai Beruházási Banknál.

Fotó: VG

Jó hír a budapestieknek, hogy a világ legnagyobb hitelminősítő intézete, az amerikai Moody's szeptember végén jó bizonyítványt adott a főváros pénzügyi-költségvetési helyzetéről. A Moody's leszögezte, hogy Budapestnek nagyon szilárd a likviditási helyzete és ellenállóképes a gazdasága, ezért stabilról pozitívra minősítette fel pénzügyi értékelését.

Varga Mihály pénzügyminiszter az MTI-nek leszögezte, hogy nagyon sok város örülne annak, ha 224 milliárd forintnyi szabad pénzállománya lenne, ahogy azt Budapest esetében a Magyar Államkincstár adatai rögzítik.

Budapestnek van 224 milliárd forint szabad pénzállománya, 61 milliárdos fejlesztési hitele és a kormány még 60 milliárd forint budapesti városfejlesztés magára vállalására és megvalósítására is javaslatot tett a városvezetésnek. Így bőségesen meg van a fedezete a járműbeszerzési program folytatásának, új trolik és villamosok megvásárlásának

– fogalmazott.

 

 

Magyar Közlöny Moody's BKK főváros trolibusz villamos Varga Mihály
Kapcsolódó cikkek