BUX 42,979.5
-0.28%
BUMIX 3,826.24
+0.43%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,088
-1.39%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
-0.44%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
0.00%
OPUS 152.4
+0.40%
+0.51%
0.00%
-0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,832
+0.78%
+1.58%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.69%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+2.00%
+1.24%
0.00%
-5.19%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Lengyelországban készül minden harmadik európai autóbusz

Rohamléptekkel fejlődik a lengyel elektromosbusz-gyártás: a német MAN üzeme nemrég indult be.

Rohamléptekkel fejlődik a lengyel elektromosbusz-gyártás: a német MAN üzeme nemrég indult be, követve a spanyol CAF-ot, amely már 2018 óta szállít onnen az európai piacokra – írja a hvg.hu.

A MAN beruházása rendkívüli mértékben megerősíti Lengyelország pozícióit a zéró kibocsátású tömegközlekedésben

– nyilatkozta a Deutsche Wellének az Alternatív Üzemanyagok Lengyel Szövetségének képviselője.

A Volkswagen lengyelországi cége 17 elektromos buszt szállít a hamburgi tömegközlekedésnek, majd 22-t a svédeknek.

Fotó: Pixabay

A Volvo Wroclaw városában gyárt elektromos buszokat, 850 megrendelésük van jelen pillanatban. A Skania Sklupsk városában ugyancsak elektromos autóbuszokat készít.

A Rafako nevű lengyel céget nemrég átvette az állami ipar fejlesztési ügynökség.

Mi jövőre kezdjük az elektromos buszok gyártását, legalább annyit akarunk előállítani, mint a MAN, vagy még többet

– nyilatkozta a Rafako vezérigazgató-helyettese a Deutsche Wellének.

Jelenleg a 114 elektromos buszból a döntő többség (96 százalék) a Solaris logót viseli – ez a spanyol CAF lengyel cégének neve. Most domináns szerepet játszanak több európai piacon is: Itáliában 83 százalék, Németországban 43 százalék a részesedésük. Egész Európában 18 százalék.

Miként lett Lengyelország az európai elektromosbusz-gyártás egyik központja?

  • Egyrészt, mert a lengyel kormány nagyvonalúan támogatja az elektromos buszok gyártását,
  • másrészt Lengyelország földrajzi helyzete kiváló az exporthoz. Harmadrészt pedig a helyi alkatrészgyártó cégek igen versenyképesek, beleértve azokat is, amelyek az akkumulátorokat állítják elő.
  • Lengyelországban törvény írja elő a gyors áttérést az elektromos buszokra: a nagyvárosokban már jövőre minimum 5 százaléknak kell lennie a részesedésüknek a buszflottákban. A környezetvédelmi hivatal 1,3 milliárd zlotys (100 milliárd forintos) támogatást, illetve kedvezményes kölcsönt nyújt ehhez az önkormányzatoknak.

    Ez a nevezetes kenguru terv, amely gyors ütemben korszerűsíti a tömegközlekedést abban a Lengyelországban, amely környezetvédelem terén egyébként az utolsók között kullog.

    Európa próbál felzárkózni Kínához

    Az elektromos buszok 99 százalékát Kínában regisztrálták 2018-ban. Ez az arány 2025-re 88 százalékra csökken, de a hatalmas kínai piac továbbra is domináns marad. Idén az új buszok 22%-a már elektromos lesz, és az EU szeretné, ha ez az arány 45 százalékra nőne 2030-ban.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek